Lorang-Dahl Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hei! Har lest meg skakk her nå, på alle mulige poster om diverse nettbutikker og fotobedrifter som leverer papirprint av digitale bilder. Får lite ut av det, og hadde håpet noen kunne sparke meg i riktig retning. jeg er i ferd med å papiralisere litt av bildene mine, for sikker og koselig lagring for fremtiden. Til daglig jobber jeg som mediegrafiker, og bruker et par timer hver dag på å fargekorrigere bilder. Som dere kanskje forstår, har jeg derfor også høye krav til riktig gjengivelse av farger. Jeg akter å bestille print av rundt 1500-2000 bilder, og når det er snakk om så store menger, er jeg opptatt av at det blir riktig. Mine ønsker: Gode farger Pris (Kvatumsrabatt?) Jeg er av den oppfatning at jeg burde kunne få dette til rundt 1 kr/bilde. INGEN autokorrigering (annet en eventuell ICC-profil) INGEN beskjæring, jeg tar heller en hvit kant ENKEL levering. Jeg nekter å sitte manuelt å trøkke inn 2000 bilder i et brukerfiendtlig system. Så, noen tips? På forhånd takk Christoffer Lenke til kommentar
FatBoy1450 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei. Har ett tips til deg. Elite Foto Østerås lager bildene dine som du ønsker det (bortsett fra den ønskede prisen på kr. 1,-) Du kan bestille på brabilder.no men med så stort antall vil jeg tro at et par CD'er i posten er enkleste måte å bestille på. De vant siste testen på forbrukerrapporten og God Morgen Norge på TV2 ved juletider, over Eurofoto, Foto Knudsen osv. De kjører på ny lab, på Fuji papir, kalibrerer maskinen annenhver time, og tester kjemien hver uke. Ikke noe problem å ikke korrigere bildene dine, men vil ikke anbefale det. Uansett hvilken leverandør du ender opp med å lage bildene dine hos, så er ikke ditt utstyr kalibrert til utskriftsleverandøren sitt. Derfor vil du uansett ikke kunne få akkurat det resultatet du justerte deg frem til i PS på din skjerm. Men når det er sagt, er det ikke sikkert det blir så langt unna, så anbefaler deg å prøve en testutskrift av noen få bilder først, fortrinnsvis av de du selv har korrigert. Kvantumsrabatt ikke noe problem, ta kontakt på [email protected] For ordens skyld: Dette er ikke ett objektivt svar da jeg selv jobber i omtalte forretning. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Jeg anbefaler http://www.foto-olsen.no/ fordi: - veldig god bildekvalitet på alle utskrifter jeg har sett - pene utskrifter både i vanlig format og i forstørrelser (særlig bra på svart-hvitt, faktisk), jeg har prøvd inntil 45*30cm - veldig god kundebehandling, de gjør akkurat det du ber om (f.eks. "ingen beskjæring, heller en hvit kant" eller "ingen korrigering av farger/lys/skarphet etc") - du kan sende dem cd'er med bildene hvis du ønsker det istedet for opplasting via internett - hvis noe går galt fikser de nye bilder uten kostnad for deg (ihvertfall var det slik for meg da et bilde ble ødelagt i posten) Prisen kan du sikkert avtale med dem når det er såpass mange bilder. Spør om prisforslag på mail: [email protected] PS. Jeg jobber ikke i noen butikk; jeg er bare kunde Det jeg kan tipse om ellers er å holde seg unna f.eks. Japan foto og Eurofoto, de har ødelagt mange av mine bilder... ...og om prisen er 1 eller 2 kr per bilde burde ikke avgjøre saken. Jeg ville heller betalt 2kr/stk for gode bilder enn 1kr/stk for noen tusen ødelagte bilder, eller bilder som er falmet vekk dobbelt så fort som de burde. Endret 7. mars 2006 av anderfo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå