Satricom Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Som sagt i tittelen så lurer jeg på om det går an og bruke vanlig batterivann i Thermaltake Bigwater settet mitt. Endret 24. februar 2006 av Itnux Lenke til kommentar
eXa Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 hehe du mener vel batteri vann? jeg bytta ut den ekle orginale veska(dannet seg alger) med kjøleveske blandet ut med batterivann! anbefales! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Han mener nok batterivann, eller destillert vann. Batterisyre fikk jeg litt av på fingeren en gang, og det er ikke noe jeg vil gjenta! Tror slangene og resten av systemet forsvinner ganske fort med batterisyre. Du får kjøpt destillert vann /batterivann på de fleste bensinstasjoner. Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Jeg mente nok batterivann , men er det ikke veldig farlig hvis det kommer på noen av pc komponentene. Selvsagt så skal jeg få det tett men hvis ulykken skulle komme så vil jeg ikke brenna av alt i en fei. Men hvordan er frostvæske i denne sammenhengen? Endret 24. februar 2006 av Itnux Lenke til kommentar
eXa Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 bruk litt frostveske oppi for å hindre alger og forkalking og sånnt, selv om batterivannet er destillert vil det alltid lure seg inn litt urenheter! Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Skal jeg bruke et spesielt blandingsforhold eller er det bare til og ta litt frostvæske og se. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Mulig jeg ikke er helt med, men hva skulle man brukt om ikke destilert vann? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 den orginale veska(fysj) Lenke til kommentar
eXa Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Skal jeg bruke et spesielt blandingsforhold eller er det bare til og ta litt frostvæske og se. 5660057[/snapback] husker ikke hva jeg brukte, men 1/4 frostveske burde holde! Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 den orginale veska(fysj) 5660234[/snapback] Ah, det følger med settet? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg mente nok batterivann , men er det ikke veldig farlig hvis det kommer på noen av pc komponentene. Selvsagt så skal jeg få det tett men hvis ulykken skulle komme så vil jeg ikke brenna av alt i en fei. Men hvordan er frostvæske i denne sammenhengen? 5660027[/snapback] Jeg vet ikke hvilken væske som leveres med bigwater-settet, men jeg tviler på at den er mindre strømledende enn vanlig destillert vann. M3 har utvilklet vann som ikke leder strøm i det hele tatt, men det er -dyrt-. Hvis ulykken kommer, er det ikke gitt at det kortslutter, men det har aldri vært anbefalt å blande vann med elektronikk. Lenke til kommentar
Aarnesen Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 [ 5660027[/snapback] Jeg vet ikke hvilken væske som leveres med bigwater-settet, men jeg tviler på at den er mindre strømledende enn vanlig destillert vann. M3 har utvilklet vann som ikke leder strøm i det hele tatt, men det er -dyrt-. Hvis ulykken kommer, er det ikke gitt at det kortslutter, men det har aldri vært anbefalt å blande vann med elektronikk. 5660967[/snapback] Totalavsaltet(ionebyttet om du vil) vann leder da ikke strøm og det er da ikke noen ny oppfinnelse. .... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg mente nok batterivann , men er det ikke veldig farlig hvis det kommer på noen av pc komponentene. Selvsagt så skal jeg få det tett men hvis ulykken skulle komme så vil jeg ikke brenna av alt i en fei. Men hvordan er frostvæske i denne sammenhengen? 5660027[/snapback] Jeg vet ikke hvilken væske som leveres med bigwater-settet, men jeg tviler på at den er mindre strømledende enn vanlig destillert vann. M3 har utvilklet vann som ikke leder strøm i det hele tatt, men det er -dyrt-. Hvis ulykken kommer, er det ikke gitt at det kortslutter, men det har aldri vært anbefalt å blande vann med elektronikk. 5660967[/snapback] Rent vann leder ikke strøm. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 det vanligste er vell å bruke 10-15% frostvæske. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Som allerede sagt over - Rent vann leder ikke strøm, og i mange tilfeller tar elektriske artikler ingen skade av å bli sølt på av destillert vann. THG kjørte jo en test på dette når de brukte olje for å kjøle maskinen sin, da gikk den en stund nedsunket i destillert vann. Det er ikke vannet som leder, det er all "forurensingen" i vannet. Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Tusen takk for alle svar, nå er vannkjølingen oppe og kjører . Jeg fikk ikke lest alle postene før nå så jeg tok bare 1/4 eller 1/5 med frostvæske. Nå blir det klokking av 7800GTX . Endret 25. februar 2006 av Itnux Lenke til kommentar
meastp Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Jeg er klar over at heeelt rent vann ikke leder strøm. Men det skal jo bare litt urenheter, og/eller bittelitt forskyvning i vannets egenprotolyse, før det leder strøm. I praksis klarer du ikke å holde vannet heelt rent over lengre tid, ellers kunne du jo bare senket alt ned i vann... Bra du fikk til vannkjølingen, da! mellom 1/4 og 1/5 skulle jo bli mellom 20-25% det, så da er det nok tilstrekkelig! Endret 25. februar 2006 av meastp Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Ja tror det passer ganske bra, men nå skal jeg ta 3dmark05, og da skal 9000poeng nåes . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå