simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Bare lurt på om du har brutt forseilingen til 6800gs kortet?. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Begrunnelsen min er alle testene jeg har lest, jeg har også linket til hw.no testen. Jeg mener selv at dette er mest korekt når ikke gt er å oppdrive mer. Edit: Ikke glemm at 6800gt neppe haddet kostet mer en 1500 til 2000 om noen haddet hatt dem på lager i dag. Så saken blir den samme her. 5664210[/snapback] Ser ingen sammenlikning av benchmarks mellom en 6800 GS og 6800 GT i hw.no sin test? Prisen er irrelevant, det er produktet (og hva det yter) som teller. AtW Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) har heller aldrig nevnt 3dmark. Veldig ofte skal dem som kjøper spille ikk marke Prisen er irrelevant, det er produktet (og hva det yter) som teller. DA er jo 6800 gs den mest fornuftige returen, skyter deg selv litt i foten Endret 25. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Veldig ofte drar mange konklusjoner utifra det de har kjøpt selv. Fikk selv bedre resultater med et overklokket 6800gs en overklokket 6800gt. Uansett etter min mening er dette den eneste fornuftige returen når 6800gt ikke er å oppdrive. 5664328[/snapback] Man kan lett gå utifra uklokket ytelse om man vil ha noe som er like bra, klokking er en modifikasjon, som slettes ikke alle ønsker å foreta. AtW Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) DU sier selv at det er ytelse som teller, da er det jo 6800gs som ligger nærmest. Men ser databutikken har 7800gs til 3100kr, grunnen til at dette er det tredje kortet har nokk gjort sitt til at de har sendt et 6800gs. Om ikke forseglingen er brutt er det ingen umulighet å sendet kortet tilbake å kreve dette. http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=EVGF78GSCO Endret 25. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 DU sier selv at det er ytelse som teller, da er det jo 6800gs som ligger nærmest. Men ser databutikken har 7800gs til 3100kr, grunnen til at dette er det tredje kortet har nokk gjort sitt til at de har sendt et 6800gs. Om ikke forseglingen er brutt er det ingen umulighet å sendet kortet tilbake å kreve dette. http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=EVGF78GSCO 5664396[/snapback] 6800 GT ligger nærmest, klarer de ikke å skaffe det til veie, så må de skaffe noe som er minst like bra, 6800 GS er i mine øyne ikke det. AtW Lenke til kommentar
Plast Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Bare lurt på om du har brutt forseilingen til 6800gs kortet?. 5664352[/snapback] Har ikke satt det i PC'en min enda, så nei er ikke brutt... Vurderer sterkt å bare gi f**n i hele saken og bare akseptere GS kortet. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Siden de har 7800gs inne og du ikke har satt det inn enda burdet du sendet det tilbake å si du skal ha 7800gs. De har det til 3100kr så dette skal ikke koste deg en krone. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Man skulle da tro at kortet ditt går inn under kjøpsloven som gjelder iallefall i 3 år,fordi et slikt produkt skal da holde i allefall i 3 år om ikke mere...I alle nettbutikker gjelder kjøpsloven som må følge norsk lov.Streiker kortet etter så kort tid,ja da burde du få pengene igjen,det hele og fulle beløpet du betalte for det... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Man skulle da tro at kortet ditt går inn under kjøpsloven som gjelder iallefall i 3 år,fordi et slikt produkt skal da holde i allefall i 3 år om ikke mere...I alle nettbutikker gjelder kjøpsloven som må følge norsk lov.Streiker kortet etter så kort tid,ja da burde du få pengene igjen,det hele og fulle beløpet du betalte for det... 5664465[/snapback] Kanskje du skal lese (forbruker)kjøpsloven først? Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Klilleng:Visst du har annen informasjon angående dataprodukter og (kjøps)forbrukerloven så del det da,og ikke bare kom med passiv agressive kommentarer... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Klilleng:Visst du har annen informasjon angående dataprodukter og (kjøps)forbrukerloven så del det da,og ikke bare kom med passiv agressive kommentarer... 5664526[/snapback] Jeg har kommet med masse informasjon tidligere i tråden. Les den for detaljer. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Hvis man må åpne pipelines og klokke for at det skal yte mer "likt".... da hadde jeg ikke godtatt varen. Å gjøre de tingene ville medføre at garantien forsvinner...så skjønner ikke at det blir nevt Endret 25. februar 2006 av Makky Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hvis man må åpne pipelines og klokke for at det skal yte mer "likt".... da hadde jeg ikke godtatt varen. Å gjøre de tingene ville medføre at garantien forsvinner... 5664548[/snapback] Selvsagt er det kortets normale ytelse som teller, ikke modifisert ved overklokking. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (Klilleng: så infoen din,var ikke klar over det,min feil...) Men butikken har ikke rettet opp feilen to ganger med tanke på samme produkt,bare sendt et dårligere/slappere tilbake.Samme kort er da rimelig at kjøper får tilbake,ikke et som er dårligere? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (Klilleng: så infoen din,var ikke klar over det,min feil...)Men butikken har ikke rettet opp feilen to ganger med tanke på samme produkt,bare sendt et dårligere/slappere tilbake.Samme kort er da rimelig at kjøper får tilbake,ikke et som er dårligere? 5664627[/snapback] Ja, det er rimelig å få et likt, et tilsvarende like godt, eller et bedre. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Som saken ligger tror jeg ikke at det er det at 6800gs er dårligere en 6800gt som er hoved poenget. Jeg har selv testet det og det er overhodet ikke dårligere til spilling (heller ikke marking om man leker seg litt med det, her dro mitt 6800gs fra mitt gammle 6800gt). Saken er heller den at de har et 7800gs inne som yter en hel del bedre han heller kunne fått, det er vell dette som er surt?. Sjangsen til å få noe mye bedre uten å løfte en finger. Du har krav på det så hvorfor ikke. Endret 25. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Som saken ligger tror jeg ikke at det er det at 6800gs er dårligere en 6800gt. Jeg har selv testet det og det er overhodet ikke dårligere til spilling (heller ikke marking om man leker seg litt med det, her dro mitt 6800gs fra mitt gammle 6800gt). Saken er heller den at de har et 7800gs inne som yter en hel del bedre han heller kunne fått, det er vell dette som er surt?. Sjangsen til å få noe mye bedre uten å løfte en finger. Du har krav på det så hvorfor ikke. 5664676[/snapback] Han har ikke krav på noe som er "mye bedre", han har krav på noe som yter like godt (eller bedre). Kanskje de mener at GS yter like bra. Da må man vise til dokumentasjon på at det isåfall ikke stemmer. Dermed kan man kreve et nytt GT kort, eller et som yter like bra eller bedre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Har sett om mange som benytter sjansen til å få seg en gratis oppgradering Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) beklager feil kort sammenligning, skal finne en riktig hw.no sitert nettet er full av konklusjoner som dette, hvorfor ønsker så mange at gs skal være dårligere. Alle som har sett Ati sin nye serie har fått med seg at pipes ikke er alt, dessuten kan resten åpnes på agp versjonen. Det er en enkel software tweak unna. Endret 25. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå