kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 SPØRSMÅL:Siden jeg betalte 3500,- kr for mit 6800GT Kort i fjor. Kan jeg da kreve å få et kort som har samme verdi tilbake nå ? 5663843[/snapback] Jeg tviler, da det er sterkt urimelig Lenke til kommentar
Plast Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg tviler, da det er sterkt urimelig 5663856[/snapback] Hvorfor er det så urimelig da ? Det er jo ikke min feil at skjermkortet som jeg kjøpte i fjor ikke holdt mål. Så hvorfor skall det gå utover meg ? Lenke til kommentar
Plast Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 I linken under kan dere forøvrig lese at det er flere som har hatt det samme problemet med Lt Winfast A400GT. http://www.techspot.com/vb/topic17943-pg7.html&pp=20 Bildene nederst på siden viser problemet... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Men nå har du fått tillsvarendet kort + en annen modell som ikke har samme produkt feil, så hva er da problemet ditt? Gs er IKKE noe dårligere kort. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Men nå har du fått tillsvarendet kort + en annen modell som ikke har samme produkt feil, så hva er da problemet ditt? Gs er IKKE noe dårligere kort. 5664074[/snapback] Javel? Benchmarks jeg har sett tyder på at GT yter bedre, og på papiret ser GT ut til å ha bedre specs, hva får deg til å si at det ikke er et dårligere kort? AtW Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Når 6800GS AGP koster så mye som 2300 kroner, vil jeg ikke si at du har blitt avspist med et dårligere eller billigere kort, det er basert på en nyere kjerne, bruker mindre strøm og har gode overklokkingsmuligheter. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 ta kontakt med forbrukerådet hvis du er i tvil. det funker Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Men nå har du fått tillsvarendet kort + en annen modell som ikke har samme produkt feil, så hva er da problemet ditt? Gs er IKKE noe dårligere kort. 5664074[/snapback] Javel? Benchmarks jeg har sett tyder på at GT yter bedre, og på papiret ser GT ut til å ha bedre specs, hva får deg til å si at det ikke er et dårligere kort? AtW 5664092[/snapback] Testet her, overall yter 6800GS AGP dårligere, noe som er logisk tatt i betrakning de manglende 4 pipelines. http://www.guru3d.com/article/Videocards/314/10/ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg ville uansett tatt kontakt med databutikken.com før jeg eventuelt la ut saken på hw.no eller til forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Når 6800GS AGP koster så mye som 2300 kroner, vil jeg ikke si at du har blitt avspist med et dårligere eller billigere kort, det er basert på en nyere kjerne, bruker mindre strøm og har gode overklokkingsmuligheter. 5664098[/snapback] Hvorfor forsvare nettbutikkene hele tiden? Garantien er noe vi forbrukere har rett til å bruke, og reglene er klare.. Dessuten er det produsenten og ikke nettbutikken som tar kostnadene av erstatningskort. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Som anandtech sier: "Today sees the introduction of a part that performs just as well as the 6800 GT but costs about $70 to $80 less." Les gjerne hele testen. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Begrunnelsen min er alle testene jeg har lest, jeg har også linket til hw.no testen. Jeg mener selv at dette er mest korekt når ikke gt er å oppdrive mer. Edit: Ikke glemm at 6800gt neppe haddet kostet mer en 1500 til 2000 om noen haddet hatt dem på lager i dag. Så saken blir den samme her. Endret 25. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Linket du viser til Kremt beviser jo akkurat ikke det du påstår (beklager smirnoff skulle det stå der) Kortet får editors choice på den testen, verdict er + - så yter kortene likt, på gs apg kan man også åpne de siste pipsa. Overklokk det og du sitter igjen med 6800 ultra. Jeg er enig i at han ikke kan juble over å ha fått en mye bedre kort, men er det dette det her handler om. Og er i tillfelle det mer riktig? edit Kremt Skrev feil, ser jeg fikk rettet på det litt for seint, derfor denne edit. Endret 25. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Har jeg linket til en test? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Begrunnelsen min er alle testene jeg har lest, jeg har også linket til hw.no testen. Jeg mener selv at dette er mest korekt når ikke gt er å oppdrive mer. Edit: Ikke glemm at 6800gt neppe haddet kostet mer en 1500 til 2000 om noen haddet hatt dem på lager i dag. Så saken blir den samme her. 5664210[/snapback] Sist 6800GT ble solgt var ikke for så vledig mange uker siden, og da kostet det rundt 2100kr. Kjøpte et nytt et for 2 måneder siden. Og som sagt, så ER 6800GS dårligere enn GT, rett og slett. Det yter i tilleg også mindre i 3Dmark, hvis det sier noe mer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er vel heller et noe lavt klokket GT, men siden det er omtrent samme kjerne er det jo bare å pøse på med mer mhz. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Veldig ofte drar mange konklusjoner utifra det de har kjøpt selv. Fikk selv bedre resultater med et overklokket 6800gs en overklokket 6800gt. Uansett etter min mening er dette den eneste fornuftige returen når 6800gt ikke er å oppdrive. Endret 25. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Winder Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 garantitiden på elektriske artikler varer lengre enn 1 år, så det er langt fra urimelig å få et nytt kort (til samme pris) om det ikke lar seg gjøre å fikse det ødelagte kortet. Jeg hadde et ti4200 som viste seg å ha en feil som først viste seg da jeg oppgraderte hovedkort, minne og prosessor ett år etter. Det var ingen problem å få et nytt kort til samme pris, selv om det jeg da fikk var et mikkemus-kort. Å sammenligne dette med å krasje en bil hvert 3. år er helt på trynet etter min mening. Når en krasjer en bil så er det pga. kundes (les: sjåføren) som selv er skyld i ødeleggelsen. Et skjermkort som futter pga overklokking er da heller ikke lenger under garanti. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 SPØRSMÅL:Siden jeg betalte 3500,- kr for mit 6800GT Kort i fjor. Kan jeg da kreve å få et kort som har samme verdi tilbake nå ? 5663843[/snapback] Nei, du har krav på et likt kort eller et med tilsvarende (eller bedre) ytelse. Eventuelt pengene tilbake, pluss renter, minus bruksfradrag. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Du burde fått pengene tilbake, da de ikke kan tilby et like bra kort. Eller så burde du fått tilbudet om et bedre kort ala 7800 GS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå