Gå til innhold

Ønsker å oppgradere ytelse, hva bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

For øyeblikket har jeg en ATI Radeon 9800 PRO som kombinert med resten av maskinen min fungerer helt greit på selv mer krevende spill som Half-Life 2, CS:S og Rome: Total War, men jeg ønsker likevel å oppgradere performance'n min, serlig med tanke på de nyere spillene som kommer ut.

For øyeblikket er jeg velsignet med:

Lydkort: "Creative SB Audigy LS".

Skjermkort: "Radeon 9800 PRO" - som sagt.

Hva selve PC'en anngår, går den ved navnet "I XTREME 5805" og har følgene stæsj: (Rett fra listen foran på maskinen)

"Intel Pentium 4 2.8 GHz Processor

2 gigabyte RAM (Tror jeg)

Modern CNR 2900 (Aner ikke hva dette er :ermm: )

DVD RW

Chipset: Intel 865

Sound: 3D Stereo"

Hvilket skjermkort burde jeg kjøpe? Eller burde jeg kjøpe et annet komponent for å få en bedre spill-PC?

Uansett; jeg er ganske ny på dette her, så jeg beklager hvis jeg kom med uklare/usammenhengene/unødvedige opplysninger.

Også, hvis dere skulle trenge å forklare noe teknisk, så lat som om dere snakker til en treåring.

Takk på forhånd! :)

Endret av InferiorBeing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg 2.8 GHz, 1GB ram og 9800PRO. Jeg klarer meg med dette, men er det noe jeg vil oppgradere, så er det skjermkort. Her er to som frister, i forskjellige prisklasser, spørsmålet er hvilket behov du har, og hvor mye du vil legge i det. Du har nå AGP-port, der utvalget er mindre og noe dyrere enn pci-e, men samtidig tviler jeg på om det vil lønne seg å oppgradere til pci-e, siden du da må bytte hele ruklet. Så spørs det igjen: hvor lenge blir det til neste gang du evt. vil oppgradere alt, og vil det svare seg å legge mye penger i et skjermkort som du likevel vil måtte oppgradere når den tid en gang kommer?

og velkommen til forumet

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

(spør på vegne av InferiorBeing)

Jeg ser ikke noe poeng i å kjøpe et bra AGP kort (f.eks. AOpen Aeolus 7800GS-DV256 AGP 8X) hvis CPU'en ikke klarer å holde følge med det. Og jeg ser heller ikke noen grunn til å oppgradere CPU'en uten å bytte til et hovedkort som støtter PCI-E.

Derfor lurer jeg på om det er like greit å bare skaffe seg et nytt AGP kort? Eller er det best å pensjonere hovedkortet & CPU og går for noe enda bedre som støtter PCI-E?

surbz00r skrev litt om dette, men vet dere om P4 2.8 GHz Processor er bra nok for 7800GS-DV256?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...