tukols Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hei. Har fått et kull ancistrus unger som jeg har i et yngleakvarie. De er altså ikke lette å fotografere. Her er ett av bildene, som jeg gjerne vil ha litt kritikk på. Gjerne forslag til å gjøre det bedre. Hilsen tukols Lenke til kommentar
bgrot Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Bilet kunne vært et gasnske morsomt bilde hvis det hadde vært klart og ordentlig i fokus... Ettersom d bare se ryggen til fisken, blir ildet ikke veldig spennende, men kanskje en litt anderledes vinkling hadde vært noe? Hvis du tar bilde gjennom glasset, kanskje rengjøre galsset litt, vanskelig å se ordentlig på grunn av alt er veldig uklart.. Ellers trur jeg bildet kunne vært ganske morsomt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg tror du har bommet litt med fokusen. Det er sikkert glasset som har ført til det. Slå av AF, og prøv på ny med manuell fokus. Det er viktig mede absolutt fokus på slike bilder. Hvilket objektiv har du brukt? Er du innenfor nærgrensen? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Har et gammelt Canon G1, og brukt makro og automaiske innstillinger. Mallen er ca 1½ cm. lang, så det gir sine problemer med å få annet i fokus. Men ja, manuell innstilling av fokus ville sikkert gi noe mere. Godt med tips, da dette er vansklig med ovenstående kamera. Vil jo gjerne ta noen bilder etterhvert som de vokser til. Hilsen tukols Endret 24. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg tror G1 har manuell fokus, og det er ikke så dårlig. Hadde ikke vært meg i mot å ha en slik i hanskerommet. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Det har det. Selv om kameraet er gammelt, har det faktisk mange gode innstillings funksjoner. (faktisk flere enn jeg kan sette meg inn i) Hilsen tukols Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg synes det trenger kraftig cropping, og litt klarere farger. Noe sånn? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Ikke dårlig. Det ble faktisk et helt godt bilde. Jeg skal i gang med å bruke manuelle innstillinger på fokus, og la os så se om ikke det hjelper litt. Hilsen tukols Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 er et par ting som hjelper med akvarieftogrfering. *manuell fokus *stativ *blits...og da gjerne ikke direkte mot glasset da dette gir refleksjoner *nypusset glass på akvariet *tålmodghet...det tar tid før fisken slår seg til ro og oppfører seg som normalt etter du har plassert et kamera foran akvariet... Har forsøkt meg litt frem selv, og har fått et par som jeg er ganske godt fornøyd med... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Det må jeg si. Virkelig flotte bilder. Har selv golden spec. i mitt akvarie. De håndfores og er utrolig livlige og får de andre mere tilbakeholdne fisk med. Utrolig øjeblikksbilde det du har fanget av en hunn med munnen full. Det nestsiste bilde er jo helt enestående både teknisk og visuelt etter min mening. Har stativ, som jeg også bruker, men ikke noen god blits. Har brukt å vente til om kvellen, og slukket lyset ellers i stuen hvor akvariet står for å motvirke reflekser. Så det blir uten blits. Har da et par ganger hatt hell til å "fange" noe, men det er litt problemer med at fiskene som regel har temmelig mye fart på. Så kniper det med et digitalkamera. Men jeg skal arbeide og prøve meg mere fram med manuell fokus, noe jeg ikke har brukt så mye. Her et av de bildene jeg selv syntes er "rimlig" godt. Det er fra London Akvarie. Hilsen tukols Hvilket kamera bruker du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå