VinterUlv Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg bor kollektivt med en kompis i Trondheim, og siden han har abonnement hos NGT bestemte vi oss for å fortsette på det og melde flytting til den nye adressen. Her slutta også egentlig historien, fordi det har ikke skjedd en dritt siden den gang. Første flyttebestilling var 3.nov 2005. Denne ble plutselig 'stoppet' pga ubetalt regning fra abonnenten. Dette ble betalt, ny telefon til kundeservice, og flyttebestillinga ble omsider satt igang igjen (kall det heller bestilt på ny..) Denne bestillinga forsvant uten grunn og ingenting har skjedd, på nytt har vi pratet med NGT og siste bestilling er datert 12.des 2005. Siste sjekk hos NGT var alt i orden og vi skulle få nett "i slutten av februar" sa kundebehandler. Nå er flyttebestillinga nok en gang "borte" fra kundesiden på NGT og jeg begynner å få nælla pga alt styret (pluss 4 mnd uten nett..) Greit nok skal kompisen min som styrer abonnementet ta litt av støyten - men jeg synes NGT burde skjerpe seg kraftig. Det hører nemlig med til historien at han har betalt NGT for nettleie gjennom hele tiden. Jeg har tenkt å vente ut februar. Hvis ingenting har skjedd vil jeg bestille nett hos noen andre og kontakte forbrukerombudet angående NGT - men det blir opp til abonnenten (mr. kamerat) om å forfølge den dritten videre. Hvis noen har forslag til hva man kan gjøre, kom med dem. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Bestill hos andre enn NGT selv om de har bedre priser.De suger på kundeservice og alt det andre. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Vurderer det ja. Sjekka canaldigital.no nå nettopp, adressen er knytta til kabel-tv nettet men de kan ikke levere internett (sto ikke hvorfor). Nå sitter kompisen i telefonkø til NGT igjen, vi får se hvilken unnskyldning de har denne gangen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Dette bør dere kreve en krafitg kompensasjon for, det går ikke ann å få en slik saksbehandlingstid når det tar under 3 uker å få nytt nett fra annen leverandør. Stikk innom forbrukerådet og klag inn saken. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Han sitter fortsatt i telefonkø. Begynner å bli 30 minutt no (på mobil).. ikke bra.. Forøvrig blir eventuell kompensasjon vi vil kreve bli tilbakebetaling av de 4 månedene som er betalt uten at vi har nett. (Vi har vel strengt tatt ikke krav på mere) Endret 24. februar 2006 av VinterUlv Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 I fem-seks tiden en vanlig hverdag, er det dummeste tidspunktet du kan ringe en kundeservicetelefon. Ikke bare NGT som "suger" da. Jeg tar slike i løpet av arbeidsdagen og er selv med NGT gjennom på et par minutter (Tele 2 imponerte for øvrig med null ventetid midt på dagen en gang). Har også bestilt flytting av et NGT abonnement nylig. Jeg ba om en spesifikk dato, og fikk dette bekreftet. På lovet dato kom montør og alt var i orden i løpet av få minutter. Bestilte 2 eller 3 uker i forveien. Har hatt to problemer med linja i de 4 årene jeg har hatt NGT, og en telefon til kundeservice har ført til at problemet er løst innen 24 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå