Gå til innhold

Thermaltake Kabinett med HardCano 7, Hvordan koble til kabin

Anbefalte innlegg

Fikk meg et slikt tower i dag med HardCano 7 på, så vidt jeg kan forstå er det kun ett vifte uttak som er meningen at skal sitte på prosessorviften, noe som er litt merkelig, for den viften må vel gå på full styrke hele veien ?

Med kabinettet fulgte det 5 kabinettvifter, alle med sånn vanlig strømkontakt (make til de som er i hd og cd-rom) og ikke sånn liten viftekontakt.

Mitt problem er at jeg gjerne skulle hatt den high-medium-low instillingen på alle 5 kabinettviftene, noen andre osm har denne HardCano som har fixet det slik ?

Eller kjører dere den bare på prosessorviften? Lurer også på hvordan jeg fester sensoren til termometeret til CPUen, nå henger den bare i kabinettet.

Jeg leste 1 siders manualen til den, der stod det forferdelig dårlig forklart. Det stod blant annet ikke hvordan de 9 USB kontaktene skulle kobles, noe jeg også lurer på, jeg kan jo ikke bare gjette hvordan de skal festes ? Altså, jeg vet hvor men ikke hvordan.

Plz- :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-19 22:03, skrev Robkvi:

Fikk meg et slikt tower i dag med HardCano 7 på, så vidt jeg kan forstå er det kun ett vifte uttak som er meningen at skal sitte på prosessorviften, noe som er litt merkelig, for den viften må vel gå på full styrke hele veien ?

Med kabinettet fulgte det 5 kabinettvifter, alle med sånn vanlig strømkontakt (make til de som er i hd og cd-rom) og ikke sånn liten viftekontakt.

Mitt problem er at jeg gjerne skulle hatt den high-medium-low instillingen på alle 5 kabinettviftene, noen andre osm har denne HardCano som har fixet det slik ?

Eller kjører dere den bare på prosessorviften? Lurer også på hvordan jeg fester sensoren til termometeret til CPUen, nå henger den bare i kabinettet.

Jeg leste 1 siders manualen til den, der stod det forferdelig dårlig forklart. Det stod blant annet ikke hvordan de 9 USB kontaktene skulle kobles, noe jeg også lurer på, jeg kan jo ikke bare gjette hvordan de skal festes ? Altså, jeg vet hvor men ikke hvordan.

De ekstra USB kontaktene skal ikke overraskende kobles til HK'et, men hvor er en annen sak. Dette variere litt fra HK til HK, men de er som regel langt nede på kortet (sett at kabinettet er oppreist, og kortet plassert rikig vei :smile:). Du må nesten lete litt, men under de riktige kontaktene vil det stå "USB2" og "USB3". Ikke noe slit å finne eller koble til

Plz- :smile:

Kan ikk svare på alt der, men kan ta det jeg kan:

CPU viften må ikke gå på full hastighet. Man kan godt bruke en motstand som gjør den tregere så den ikke støyer så mye. Kommer litt an på varmen i kabinettet ditt og cpu temp'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...