Magnuz_ Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg kjører win2000 og jeg har satt opp nettverk og har adsl lagt inn og nettverket fungerer helt fint men når jeg prøvr og share adsl vil d ikke bli delt... jeg har satt opp inne i explorer oxo! men d virker fortsatt ikke! kan noen hjelpe meg? jeg skjønner ikke helt sånne proxy prog! på forhånd takk! Lenke til kommentar
Cowheigen Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 hvorfor ikke bare koble alle pc'er inn i en hub/shitch og sett adsl-boksen inn i uplink-porten på hub/switchen?? dette funker som eff for meg i allefall... jeg har 4 pc'er på nett med dette systemet (alle pc'er har egne "rene" ip-adresser oxå!! ikke no nat-ing og proxy-bøff her nei Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Sett ip til 192.168.0.1 på maskina som deler. 192.168.0.2 på den som skal få ip. Og gateway til 192.168.0.1....da skal det fungere :smile: Lenke til kommentar
Magnuz_ Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 ja men d funker fortsatt ikke! d er USB moden.... Lenke til kommentar
simmy Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Ta å sett serveren(som ringer opp) til ip 172.16.0.1 Sett klientene som skal koble til på 172.16.0.2 - 3- 4- osv. På klientene setter du på tcp/ip settings at default gateway og dns server er 172.16.0.1 På internet explorer setter du bare på Sjekk etter insnstillinger automatisk eller no, på LAN settings. Også setter du ledningen som går FRA ADSL-modemet INN i uplinken, og setter tp kabelen fra serveren i port 3 eller 4. Hvis du vil, kan du bruke internet connection sharing, eller være lur å bare legge inn Winroute. Med dette kan du sperre og åpne hvilke porter du vil, osv. Dette oppsettet fungerer fett, bruker det hjemme med 2 windows maskiner, og 3linux bokser. No mer du lurer på, kan du sende meg en mail. [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå