LasseNygard Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Og mer var det ikke plass til til i emnefeltet.. Jeg skal lage en bat-fil som skal starte to programmer, men problemet er at de skal "starte i" en annen mappe en der *.exe-fila ligger.. Det er informasjonen som står i "Start i"-feltet jeg prøver og plotte inn i bat-fila, men jeg får det ikke til. Finnes det noen parametere elns for det? Dette gjelder ikke programmet Mamut, men det er irrelevant. Er det noen som kan hjelpe meg? Takker for svar! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 vel denne koden virker til en vis grad, men det er egentlig opp til programmet hvor bra det funker. denne koden starter test.exe som ligger i direktivet dir1 hele poenget er at det er der du befinner deg i "dos" som blir start mappen. det c: cd \ start dir1\test lykke til Lenke til kommentar
miXer Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 dersom ape.exe befinner seg i C:\ape så kan du ikke få denne til å åpne seg i C:\sau f.eks Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) vel hvis du er befinner deg i c:\sau så kan du skrive c:\ape\ape PS: jeg vet ikke hvorfor, men hvis du skrive bruker ape.exe istede for bare ape starter den i c:\ape ?? Endret 27. februar 2006 av Giddion Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Du kan ikke få et program til å starte i en annen katalog, men du kan få et program til å starte fra en annen katalog. La oss si *.bat-fila ligger i C:\START og at du vil starte to programmer; PROG1.EXE i katalogen C:\P1 og PROG2.EXE i katalogen D:\P2. Jeg mener å huske at måten man gjør dette på er: call C:\P1\PROG1.EXE call D:\P2\PROG2.EXE Mulig jeg tar helt feil. Er noen år siden jeg dreiv og lagde *.bat-filer i gode(?), gamle DOS Lenke til kommentar
LasseNygard Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Skjønner at dere ikke har forstått meg, det er litt vanskelig og forklare, men jeg skal prøve igjen. *.exe-fila ligger i en mappe. C:\ape\sau På bildet over ser dere det "Start i"-feltet. Der skal det da stå "C:\ape\bjørn", med andre ord "nabo"-mappen til mappen hvor *.exe-fila ligger. Det er det som er problemet, for begge programmene (to språk) bruker en felles mappe som inneholder en haug av *.dll-filer som programmet bruker. Lenke til kommentar
smh Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Skjønner at dere ikke har forstått meg, det er litt vanskelig og forklare, men jeg skal prøve igjen. *.exe-fila ligger i en mappe. C:\ape\sau På bildet over ser dere det "Start i"-feltet. Der skal det da stå "C:\ape\bjørn", med andre ord "nabo"-mappen til mappen hvor *.exe-fila ligger. Det er det som er problemet, for begge programmene (to språk) bruker en felles mappe som inneholder en haug av *.dll-filer som programmet bruker. 5674542[/snapback] For å starte i mappa kan du enkelt skrive dette i bat fila: c: cd \ape\bjørn call C:\ape\sau\exe-fila cd \ape\sau call C:\ape\bjørn\exe-fila Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå