Gå til innhold

Ny altmuligpc til 18K! Trenger hjelp med GFX og HK

Anbefalte innlegg

Det var en stund hvor jeg kunne smelle sammen en pc og vite akkurat hvor på rangstigen denne ville ligge. Er for lenge siden :p

Jeg vil bare vite om det er noe i dette oppsettet som kanskje ikke passer sammen, om det er noen deler som passer bedre med hverandre enn andre og om det er noen jeg rett og slett bør bytte ut tilfordel for noe bedre =)

Her er oppsettet per i dag:

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2891,-

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic 930,-

Kingston HyperX DDR400 2048 MB (2 x1024) 2073,-

MSI K8N SLI-FI 936,-

Philips MMS321 650,-

Plextor PX-716SA 800,-

Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro 639,-

Western Digital Raptor 73,4 GB 1406,-

Sapphire Radeon X850 XT Platinum 256 MB 2832,-

Dette skal være en svært god pc (absolutte maksgrense er 20000) som skal brukes til alt fra spilling til skolearbeid og bildebehandling. De tingene jeg lurer mest på er HK, prosessor og skjermkort (jeg er svak for Ati) =)

Takk for all hjelp! =)

Endret av bglio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Om du er svak for ATI så kjøp heller et crossfire hovedkort enn et med SLI.

SLI = Nvidia

Crossfire = ATI

Og som persistent også nevner, vurder en harddisk til lagring og Raptoren til system..

Anbefaler å sette inn linker når du spør om godkjenning til oppsett da dette fører som regel til flere svar.

Lenke til kommentar

Hva med å bytte ut den svært overprisa Plextor brenneren med middelmådig ytelse, til en billig BenQ DW1650 som er langt bedre?

Dessuten vil jeg tro du får problemer med bruke den Plextor brenneren på det hovedkortet, dette grunnet at SATA kontrolleren på hovedkortet (NVIDIA) virker sjelden eller dårlig med optiske SATA drev.

Lenke til kommentar

Jepp, dropper nok raptoren da og kjøper en svær disk til lagering og bruker den jeg allerede har med windows på som systemdisk.

Men hva mener dere om det hovedkortet? lurer også på om jeg skal trekke meg et 1800XL eller XT

samme med CPU: er den noe god på ytelse vs. pris?

Lenke til kommentar

X-850 XT til 2800?!? disse fåes for 1800,-.

hvis du først skal bruker 2,8k på GPU så kjøp 7800GT eller 1800XL (hvis du kan strekke deg så er 1800XT ca 800,- unna..)

EDIT!! buytt HK hvis du absolutt skal ha ATI. ingen vits i SLI hk da.

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 X2 4200+ 3078,-

Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic 903,-

GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024)

Plextor PX-716SA 800,-

PowerColor Radeon X1800 XT 512 MB 3695,-

Sapphire Pure Crossfire Advantage 996,-

Seagate Barracuda 7200.9 300GB 974,-

Er SLIK nå! :D

Har satt meg litt inn i ting igjen =)

Hva synes dere nå?'

Men en ting lurer jeg på: Jeg så en IDE brenner med 18x Er dette noe bedre enn en Sata 16x?

Lenke til kommentar
Men en ting lurer jeg på: Jeg så en IDE brenner med 18x Er dette noe bedre enn en Sata 16x?

5689696[/snapback]

Brennern du tenker på : Plextor PX-760A

Denne er det få som har fått testet enda, tiden vil vise om denne er bedre enn sine forgjengere(Som forøvrig ikke har holdt mål).

Men vær klar over at den kun vil klare å oppnå 18x på et fåtall plater og med et ukjent resultat kvalitetmessig.

Plextor PX-716SA som du så hardnakket vil ha, klarer forøvrig ikke oppnå 16x engang.

Atter igjen vil jeg annbefale deg å ikke kjøpe S-ata brenner, da det er ganske stor risk for at du får problemer.

Dessuten finnes det flusst av andre brennere som både er bedre og til en langt hyggeligere pris...

Lenke til kommentar

5689696[/snapback]

Brennern du tenker på : Plextor PX-760A

Denne er det få som har fått testet enda, tiden vil vise om denne er bedre enn sine forgjengere(Som forøvrig ikke har holdt mål).

Men vær klar over at den kun vil klare å oppnå 18x på et fåtall plater og med et ukjent resultat kvalitetmessig.

Plextor PX-716SA som du så hardnakket vil ha, klarer forøvrig ikke oppnå 16x engang.

Atter igjen vil jeg annbefale deg å ikke kjøpe S-ata brenner, da det er ganske stor risk for at du får problemer.

Dessuten finnes det flusst av andre brennere som både er bedre og til en langt hyggeligere pris...

5696376[/snapback]

Vil ikke hardnakket ha noe som helst =)

Vil ha det som gir meg god ytelse for pengene!

Så du mener at S-ata brennere ikke er like bra som IDE brennere? Og det med den 18x brenneren, det går ann å brenne plater med lavere hastighet på, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Ikke ta det Sapphire hovedkortet. Sapphire er temmelig ny eller liten i hovedkortbransjen og produktene dems holder ikke mål med mer etablerte produsenter som f.eks. Asus. Kjøp derfor heller Asus sitt A8R-MVP. Dette kortet yter/klokker faktisk bedre enn DFI sitt RDX200.

5699704[/snapback]

Specsene på det ASUS kortet så jo helt like ut, så om ASUS er bedre sånn generelt enn Sapphire på HK, velger jeg de nå. Så har jeg nå også endret den optiske enhenetn til BenQ-brenneren!

og til M-BS: mente du at X1800XT eller X850 kortet var dårlig? Nå har jeg valgt meg 1800XT og det ser rimelig bra ut...

Takk for all hjelp folkens! går raskt fremover med deres assistanse! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...