PMnormal Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Tok meg en tur vest til Åkarasanden, for å gi en forsmak på sommeren til de som bor på Haugalandet. Det deilig vårværet i går gav meg inspirasjon til en strandtur, og der var jeg ikke alene. Velger ut de to jeg likte best, men flere kan komme hvis det er ønskelig med mer vårbilder fra stranden. Spesiellt dere østpå og nord i landet kan kanskje trenge noen bilder uten Den Hvite Døden. Bildene er tatt med 20D og Sigma 18-50/3,5 osv på 18mm. Iso 200 og f/11. Lukkertider henholdsvis 1/200s (stien) og 1/250s (skyggen). Nyt våren, folkens Edit: Flere bilder lenger ned i tråden Endret 24. februar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Vaar <3 Det foerste bildet fikk meg til aa savne nordnorsk vaar. Det var virkelig flott. Det andre var ikke like fint. Ga meg ingenting rett og slett. Skjoenner idéen, men den funket ikke her. Skal se om jeg kommer med "vaarbilder" fra soerfrankrike. Men jeg har ikke kabelen min >_< Lenke til kommentar
BMP Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Nydelig det første bildet ditt. Endelig lysere tider. Jeg var på Ullanhaugstårnet i Stavanger igår og tok noen bilder av solnedgangen men gidder ikke å legge ut slike bilder. Men det er deilig med vår. Lenke til kommentar
kak Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Det første bildet likte jeg også, og det minner meg på at det er lysere og varmere tider i vente! Her i Fredrikstad smelter riktignok snøen sakte men sikkert om dagen, men det er jaggu mye igjen! Lenke til kommentar
bgrot Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Av de to bildene vil jeg si at det første var det beste, det andre gav meg rett og slett ikke så mye, men det første var liskom et bilde meg et tegn på at jordens natur kommer fraam fra det hvite snødekke og at livet kommer tilbake.. Likte det veldig godt! Her derimot er er det fortsatt 80 cm med snø og ikke tegn til liv foreløpig;) Men det begynner å smelte da=) Bra Bilde:D Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Det første bildet var kult, men litt mye skygge foran i bildet, Bra med Linjer og Farger, Men det siste får jeg litt vondt av! Lenke til kommentar
engekri Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Dårlig gjort å gi meg vårstemning allerede i februar! våren kommer ikke enda i Stavanger. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Dårlig gjort å gi meg vårstemning allerede i februar! våren kommer ikke enda i Stavanger. 5658859[/snapback] Tja, det var vel litt vårstemning sør for boknafjorden i går også, eller var det ikke det. Se om det ikke er mulig med en vandring langs Solastranden i løpet av helgen. Her har du noen flere bilder å bli fristet av. Ikke så fryktelig spennende, men våren har stukket innom, ingen tvil Lenke til kommentar
BMP Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Solnedgangbildet, er det fra i går? Jeg synes jo at våren er i annemars her i Stavanger selv om det har snødd tett den siste timen. Alt forsvinner jo med en gang så jeg regner med at man skal kunne ta gode vårbilder i helgen også. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg seriøst elsker bildene du kommer med PMnormal Den solnedgangen var fantastisk 1. Bildet var vårstemning. Enkelt og greit. Horisonten var nydelig, men var kansje litt for mørkt helt nede på bildet. 2. Bildet syns jeg egentlig at skyggen ødela bildet litt. Skulle liksom vært noe der istedenfor den. Men ellers: Vakkert Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Fine bilder, kanskje litt lite himmel på bilde 2, og en smule for mye på bilde 3? Er litt binding på bildene, er det kameraet eller komprimeringen? Endret 24. februar 2006 av Opus Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Egentlig burde det vært mer vår her som er lenger sør - men det er det definitivt ikke, selv om snøen er våt.. Likte godt det med fjellene/svabergene, men da jeg åpnet det var det ganske annerledes. Er det kraftig skjerpet, eller er det bare sola/skyggene som kommer inn nesten i plan med fjellet som gjør det? Hva menes forresten med "binding på bildene"? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Her i Fredrikstad smelter riktignok snøen sakte men sikkert om dagen, men det er jaggu mye igjen! 5658238[/snapback] og det ødelegger "min" skisesong har vært strøkent føre i marka i rundt 2 uker og så dette ontopic: er det brukt et eller annet filter på det siste bildet? Endret 24. februar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Ingen filter, bare litt bearbeiding i Rawshooter Premium 2006. Takk for fin respons, alle sammen. Det var en fin ettermiddag i går, mildt og friskt. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Nå finner jeg fortsatt rester etter sand fra Sahara blant mine ting etter flere år i "utlendighet". Denne vinteren som er min første i Norge på laaaang tid har vært utrolig tung å komme igjennom. Ikke noe rart nordmenn er et usannsynlig kaldt folkeslag. :!: Det varmet godt å se noen bilder som kan minne om at det en gang blir slutt på denne møkka. For mange bilder til å kommentere alle, men et fint lyspunkt var det............. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Som dhjerp sier så er det litt mange bilder til at jeg kommenterer alle, men disse bildene gir meg desverre ikke så veldig mye. Dem blir for meg litt standard vårbilder. Eller, dem gir meg noe.. savn etter våren. Nå hadde all snøen nesten regnet bort her, og i går begynte det å snø igjen Men uansett alt for tidlig å begynne å håpe på vår her nord. Mine vårbilder kommer kanskje rundt slutten av April Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Likte den siste serien din godt, med beach 12 (svaberg med guttunge på den vesle sandflekken) som klart det beste. Men. Du burde absolutt slutte å komprimere bildene dine til 'destruction'. Ser de ligger mellom 50 og 90kB, og med 1000px store bilder betyr det seriøs! degradering av kvaliteten, noe som fører til stor ødeleggese av opplevelsen for de som betrakter bildet (i alle fall for meg). Husk majoriteten sitter i dag med bredbåndslinjer, så om det tar 0.6 eller 1.2 sek å laste ned et bilde er vel for del fleste likegyldig. Joda sikkert noen som enda ikke har rask linje, men det er likevel ikke grunn nok til at du som fotograf skal måtte 'herpe' bildene dine. Foto.no har grense på max 300kB og ville definitivt lagt meg i området 200-300kB (selvsagt avhengig av motiv) når bildet er 800 til 1000px i bredde/høyde. Ser også noen legger ut fullsize bilde. For min del er det grunn nok til å ikke kommentere bildet siden skal jeg ha mulighet til å gjøre meg opp en mening må jeg i det minste se hele bildet på skjermen. Men viktigere enn mine kommentarer; husk at når du legger ut bildet i ubehandlet, orginal oppløsning er det gjort med et venstreklikk å stjele orginalbildet og gjøre hva de vil med det. Et bilde som en proff kanskje ville tjent titusenvis av kroner på om det var godt nok. Ikke uten grunn at fotografer legger inn vannmerker/copyright og gjør web-bilder så små at de ikke engang egner seg for 10x15 utskrift. Vel vel. Ment som tips til alle som legger ut bilder på kritikken. Fortsatt god helg Lenke til kommentar
engekri Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Må innrømma at jeg ikke vet hvordan det er hjemme sør for boknafjorden da jeg er på andre siden av verden for øyeblikket, nærmere bestemmt Singapore. Men det var lite som minnet om vår da jeg reiste i allefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå