tag1 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Klart det er surt å glemme. Men det er jo din egen feil. SHG sitt system gir mulighet til å gjøre om order underveis. Det enkleste måtte jo være å gå til nærmeste databutikk eller kjøpe det over nettet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Spartan: Det du ikke skjønner er at SHG ville nok mst sannsynlig tapt totalt på salget til deg ved å sende deg den i senere tid. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Det jeg har lært av dette er følgende: - Aldri kjøp noe i en nettbutikk uten OEM software. - I motsatt fall risikerer du å måtte betale opptil 200,- for å få frakten en liten cd plate i posten. Jeg vil i så fall påstå at dette er en stor svakhet ved alle nettbutikker uten filialer slik som Netshop. Edit: Til datating: Hva mener tapt ? Jeg ønsker jo å både betale for varen og frakten ? Jeg vil vel påstå at de taper mye mer på returordningen som mange benytter seg når de ikke er fornøyd med f.eks. klokkeegenskapene på CPU'er osv. Endret 24. februar 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ein kan eigentleg konkludere med at ein selgar er så flekibel som systemet tillater. SHG sitt system har ikkje rutiner for kredittkort/forhåndsbetaling og støtter ikkje utsendelse anna enn oppkrav. Dermed blir det vanskeleg å sende ut ordren sidan den må manuelt igjennom heile systemet, og ikkje gjennom automatikken som det er nok bygd for å behandle logestikken. Sansynlegvis kjem det ferdig ut ein oppkravspakkelapp ordren når lageret behandler ordren, Grunnen til at eg veit litt om slikt er at eg jobber med eit automatiseringssystem som blant anna tar seg av automatisk utsendelse av nokre produkt. Ein manuell ordre tar lengre tid og koster ca dobbelt av kva den automatiske ordren, dermed går kostnaden for utsendelsen rett i været. I tillegg kjem ekstraarbeidet for folka på forhandlersida. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Så SHG skal risikere sitt rykte og renomme hos en leverandør så du kan kjøpe en OEM versjon? Det høres fornuftig ut. 5658487[/snapback] Miste sitt rykte og renomme? Er ikke det å overdrive litt? AtW Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Ein kan eigentleg konkludere med at ein selgar er så flekibel som systemet tillater. SHG sitt system har ikkje rutiner for kredittkort/forhåndsbetaling og støtter ikkje utsendelse anna enn oppkrav. Dermed blir det vanskeleg å sende ut ordren sidan den må manuelt igjennom heile systemet, og ikkje gjennom automatikken som det er nok bygd for å behandle logestikken. Sansynlegvis kjem det ferdig ut ein oppkravspakkelapp ordren når lageret behandler ordren, Grunnen til at eg veit litt om slikt er at eg jobber med eit automatiseringssystem som blant anna tar seg av automatisk utsendelse av nokre produkt. Ein manuell ordre tar lengre tid og koster ca dobbelt av kva den automatiske ordren, dermed går kostnaden for utsendelsen rett i været. I tillegg kjem ekstraarbeidet for folka på forhandlersida. 5658765[/snapback] Altså har de ikke tid eller råd til å hjelpe småkunder når det gjelder slike småting ? Fint å vite hvilke firmaer det gjelder neste gang man skal shoppe hardware, uansett størrelse. Kunden har altså ikke "rett" lenger Jeg er overbevist om at noen nettbutikker fortsatt har råd til en slik "ekstra" service Endret 24. februar 2006 av Spartan Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 To måneder for å få pengene igjen for en retur jeg hadde (angrerett) førte til at SHG har mottatt min siste ordre. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Altså har de ikke tid eller råd til å hjelpe småkunder når det gjelder slike småting ?Fint å vite hvilke firmaer det gjelder neste gang man skal shoppe hardware, uansett størrelse. Kunden har altså ikke "rett" lenger Jeg er overbevist om at noen nettbutikker fortsatt har råd til en slik "ekstra" service 5658794[/snapback] Jo meir ein tjener i % pr ordre dess bedre kundeservice kan ein levere. Og kunde har berre delvis rett og det vil nok vere uansett. Viss ein ser på kompletts omsetning og overskudd i 4Q 2005 575,6 mill omsenting og 23,1Mill overskudd. Det er 4%, med andre ord komplett tjener 4 øre pr 1 krone dei omsett Dermed ser du at det ikkje er så mykje som er til slingringsmonn ute å går hjå dei. Om shg har ca same profitten så ville den lille ordren din krevd eit salg på 125 + (50 oppkrav) Uten oppkrav: 3125 for å dekkes opp. Med oppkrav: 4375. Dermed ser du at det er eit par ordrer som må gå inn for å dekke ein slik omvei. Men Audiphil sitt problem er er dårlig kundeservice. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Synd at så mange misforstår meg her. Jeg skal prøve å skjerpe meg i framtiden så dette ikke skjer igjen 5658707[/snapback] Synes du formulerte deg krystallklart, og forstår ikke hvordan alle har klart å misforstå så til de grader Min mening om saken: Synes SHG kunne vært litt mer fleksibel, men kan ikke helt se at det skal være direkte dårlig av de å ikke yte ekstraservice. Ang fraktkostnader så er det Posten Norge sine takster. Dessverre skyver SHG ekstrakostnadene av å sende fra Danmark over på kundene, selv om det ikke er så mye ekstra det er snakk om. Men synes det er litt dårlig at de gjør det, når de i tillegg ikke tilbyr kredittkortbetaling (og dermed slipper gebyrene). Så om SHG er en svært lønnsom bedrift blir jeg ikke overasket. Sparer nok helt enormt på å ikke tilby kredittkortbetaling, og samtidig la kundene betale ALLE fraktgebyrer. Endret 25. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Så om SHG er en svært lønnsom bedrift blir jeg ikke overasket. Sparer nok helt enormt på å ikke tilby kredittkortbetaling, og samtidig la kundene betale ALLE fraktgebyrer. 5661926[/snapback] Ja, men de er jo også billige. Du kan tjene en del hundrelapper på å handle derfra selv om du betaler for ALL frakt. Selv har jeg opplevd at de har veldig treg kundesupport, men når du først får kontakt så er de villige til å ordne opp. Men det tar tid og de er ikke interessert i å yte så mye ekstra service. En helt grei og billig butikk etter min mening, men vil du ha rask og god service bør du velge andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå