Gå til innhold

SHG og kundevenlig support


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har lært av dette er følgende:

 

- Aldri kjøp noe i en nettbutikk uten OEM software.

 

- I motsatt fall risikerer du å måtte betale opptil 200,- for å få frakten en liten cd plate i posten.

 

Jeg vil i så fall påstå at dette er en stor svakhet ved alle nettbutikker uten filialer slik som Netshop.

 

Edit: Til datating: Hva mener tapt ? Jeg ønsker jo å både betale for varen og frakten ? Jeg vil vel påstå at de taper mye mer på returordningen som mange benytter seg når de ikke er fornøyd med f.eks. klokkeegenskapene på CPU'er osv.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Ein kan eigentleg konkludere med at ein selgar er så flekibel som systemet tillater.

 

SHG sitt system har ikkje rutiner for kredittkort/forhåndsbetaling og støtter ikkje utsendelse anna enn oppkrav.

Dermed blir det vanskeleg å sende ut ordren sidan den må manuelt igjennom heile systemet, og ikkje gjennom automatikken som det er nok bygd for å behandle logestikken.

Sansynlegvis kjem det ferdig ut ein oppkravspakkelapp ordren når lageret behandler ordren,

 

 

Grunnen til at eg veit litt om slikt er at eg jobber med eit automatiseringssystem som blant anna tar seg av automatisk utsendelse av nokre produkt.

Ein manuell ordre tar lengre tid og koster ca dobbelt av kva den automatiske ordren, dermed går kostnaden for utsendelsen rett i været.

I tillegg kjem ekstraarbeidet for folka på forhandlersida.

Lenke til kommentar
Ein kan eigentleg konkludere med at ein selgar er så flekibel som systemet tillater.

 

SHG sitt system har ikkje rutiner for kredittkort/forhåndsbetaling og støtter ikkje utsendelse anna enn oppkrav.

Dermed blir det vanskeleg å sende ut ordren sidan den må manuelt igjennom heile systemet, og ikkje gjennom  automatikken som det er nok bygd for å behandle logestikken.

Sansynlegvis kjem det ferdig ut ein oppkravspakkelapp ordren når lageret behandler ordren,

 

Grunnen til at eg veit litt om slikt er at eg jobber med eit automatiseringssystem som blant anna tar seg av automatisk utsendelse av nokre produkt.

Ein manuell ordre tar lengre tid og koster ca dobbelt av kva den automatiske ordren, dermed går kostnaden for utsendelsen rett i været.

I tillegg kjem ekstraarbeidet for folka på forhandlersida.

5658765[/snapback]

 

Altså har de ikke tid eller råd til å hjelpe småkunder når det gjelder slike småting ?

Fint å vite hvilke firmaer det gjelder neste gang man skal shoppe hardware, uansett størrelse. Kunden har altså ikke "rett" lenger :(

 

Jeg er overbevist om at noen nettbutikker fortsatt har råd til en slik "ekstra" service :)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Altså har de ikke tid eller råd til å hjelpe småkunder når det gjelder slike småting ?

Fint å vite hvilke firmaer det gjelder neste gang man skal shoppe hardware, uansett størrelse. Kunden har altså ikke "rett" lenger  :(

 

Jeg er overbevist om at noen nettbutikker fortsatt har råd til en slik "ekstra" service :)

5658794[/snapback]

 

Jo meir ein tjener i % pr ordre dess bedre kundeservice kan ein levere.

Og kunde har berre delvis rett og det vil nok vere uansett.

Viss ein ser på kompletts omsetning og overskudd i 4Q 2005

575,6 mill omsenting og 23,1Mill overskudd.

Det er 4%, med andre ord komplett tjener 4 øre pr 1 krone dei omsett

Dermed ser du at det ikkje er så mykje som er til slingringsmonn ute å går hjå dei.

Om shg har ca same profitten så ville den lille ordren din krevd eit salg på

125 + (50 oppkrav)

Uten oppkrav: 3125 for å dekkes opp.

Med oppkrav: 4375.

 

Dermed ser du at det er eit par ordrer som må gå inn for å dekke ein slik omvei.

 

 

Men Audiphil sitt problem er er dårlig kundeservice.

Lenke til kommentar
Synd at så mange misforstår meg her. Jeg skal prøve å skjerpe meg i framtiden så dette ikke skjer igjen :thumbup:

5658707[/snapback]

Synes du formulerte deg krystallklart, og forstår ikke hvordan alle har klart å misforstå så til de grader :hmm:

 

Min mening om saken:

 

Synes SHG kunne vært litt mer fleksibel, men kan ikke helt se at det skal være direkte dårlig av de å ikke yte ekstraservice.

 

Ang fraktkostnader så er det Posten Norge sine takster. Dessverre skyver SHG ekstrakostnadene av å sende fra Danmark over på kundene, selv om det ikke er så mye ekstra det er snakk om. Men synes det er litt dårlig at de gjør det, når de i tillegg ikke tilbyr kredittkortbetaling (og dermed slipper gebyrene).

 

Så om SHG er en svært lønnsom bedrift blir jeg ikke overasket. Sparer nok helt enormt på å ikke tilby kredittkortbetaling, og samtidig la kundene betale ALLE fraktgebyrer.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Så om SHG er en svært lønnsom bedrift blir jeg ikke overasket. Sparer nok helt enormt på å ikke tilby kredittkortbetaling, og samtidig la kundene betale ALLE fraktgebyrer.

5661926[/snapback]

 

Ja, men de er jo også billige. Du kan tjene en del hundrelapper på å handle derfra selv om du betaler for ALL frakt. Selv har jeg opplevd at de har veldig treg kundesupport, men når du først får kontakt så er de villige til å ordne opp. Men det tar tid og de er ikke interessert i å yte så mye ekstra service. En helt grei og billig butikk etter min mening, men vil du ha rask og god service bør du velge andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...