Gå til innhold

SHG og kundevenlig support


Anbefalte innlegg

Kjøpte endel deler før jul hos SHG og alt gikk smertefritt.

Sånn sett er jeg fonøyd :)

 

Dessverre glemte jeg å bestille OEM utgave av NERO til en hundrelapp samtidig (jeg kjøpte bl.a. en NEC brenner). Spurte derfor SHG pent om jeg kunne kjøpe denne uten å måtte betal 125 + oppkrav og gebyr fordi det var en glipp fra min side.

 

Svaret er enkelt og greit nei :dontgetit:

 

Jeg skjønner ikke hvorfor SHG må behandle eksisterende kunder så "vanskelig".

Kan man ikke finne smidigere løsninger på slike ting ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge Shg.no ikke har noen løsninger for kredittkort eller forskuddsbetaling så synes jeg personlig at svaret som du fikk er som forventet. Er grenser for hvor fleksible webshopper skal være.

 

Skulle jo tro at det var en smal sak for trådstarter å kjøpe denne oem-versjonen hos en annen webshop, fortrinnsvis en webshop med kredittkortløsning og som sender ut per a-post.

Lenke til kommentar
Skulle jo tro at det var en smal sak for trådstarter å kjøpe denne oem-versjonen hos en annen webshop, fortrinnsvis en webshop med kredittkortløsning og som sender ut per a-post.

 

Trodde man måtte kjøpe en dvd brenner for å kjøpe slikt OEM software.

Stod ihvertfall det på andre nettbutikkers sider sist jeg sjekket.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Skulle jo tro at det var en smal sak for trådstarter å kjøpe denne oem-versjonen hos en annen webshop, fortrinnsvis en webshop med kredittkortløsning og som sender ut per a-post.

 

Trodde man måtte kjøpe en dvd brenner for å kjøpe slikt OEM software.

Stod ihvertfall det på andre nettbutikkers sider sist jeg sjekket.

5657850[/snapback]

 

Mulig det. Aldri vært noe problem for min del. Handlet oem-vare uten å kjøpt tilhørende hardware (f.eks. Windows XP OEM uten å kjøpt prosessor, hovedkort eller cpu). Tror praksisen varierer fra webshop til webshop.

 

Om du trenger en Nero versjon med lisens så er det også mulig å kjøpe selve lisensen (fullversjon) online på www.nero.com. Nero 7 Premium koster f.eks. 420NOK +/- avhengig av valutakursen.

Lenke til kommentar
Spurte derfor SHG pent om jeg kunne kjøpe denne uten å måtte betal 125 + oppkrav og gebyr fordi det var en glipp fra min side.

Har du mottat brenneren fra SHG? I så fall, tror du virkelig at SHG da bare sender deg programvaren uten at du må betale frakt og gebyr? Da vil de vel mest sannsynlig gå i minus når de skal sende den til deg.

 

Dessuten så er det jo en gang slik at OEM-programvare må bestilles sammen med visse typer for hardware. Det er jo ikke slik at jeg i dag kan kjøpe masse OEM-programvare fra f.eks. komplett fordi jeg en gang kjøpte en CPU der.

 

Jeg synes svaret fra SHG er helt på sin plass, såfremt jeg har oppfattet saken riktig.

Lenke til kommentar
Har du mottat brenneren fra SHG? I så fall, tror du virkelig at SHG da bare sender deg programvaren uten at du må betale frakt og gebyr? Da vil de vel mest sannsynlig gå i minus når de skal sende den til deg.

 

Uff da. Virker som det er en liten missforståelse her.

Jeg tror ikke på julenissen og vet man må betale for seg.

 

Men spørsmålet mitt er fortsatt:

 

Er det nødvendig i slike tilfeller (pga. glipper/feil/bevistløshet osv. ) å måtte betale kanskje opptil 200,- totalt for å få fraktet en ting til 100,- ?

Kan man ikke løse ting litt mer "smidig" ?

 

Dessuten nekter jeg å tro at posten faktisk tar seg så mye betalt for noen skarve gram en cd veier. Har mer på følelsen at det faktisk er SHG som tjener rått på slike ting :hmm:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare kjøpe programvaren fra en nettbutikk som godtar forskuddsbetaling, og sender som brevpost.

 

120 kr inkl porto

 

Forøvrig forstår jeg godt svaret fra smg.no...

 

Edit:

Dessuten nekter jeg å tro at posten faktisk tar seg så mye betalt for noen skarve gram en cd veier. Har mer på følelsen at det faktisk er SHG som tjener rått på slike ting  :hmm:

5658014[/snapback]

 

Uten at jeg har kjennskap til danske portotakster vil jeg kanskje tro at de må sende varen som pakke, fordi den skal sendes i oppkrav. Og hvis det først sendes som pakke er det neppe noen forskjell på prisen om man sender 10 gram eller 1 kg...

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Uten at jeg har kjennskap til danske portotakster vil jeg kanskje tro at de må sende varen som pakke, fordi den skal sendes i oppkrav. Og hvis det først sendes som pakke er det neppe noen forskjell på prisen om man sender 10 gram eller 1 kg...

 

Smidig her kunne ha vært brev med faktura ?

Lenke til kommentar
Uten at jeg har kjennskap til danske portotakster vil jeg kanskje tro at de må sende varen som pakke, fordi den skal sendes i oppkrav. Og hvis det først sendes som pakke er det neppe noen forskjell på prisen om man sender 10 gram eller 1 kg...

 

Smidig her kunne ha vært brev med faktura ?

5658158[/snapback]

 

Hvis de ikke har rutiner for etterskuddsbetaling så blir det nok veldig kronglete for dem. Kjøp hos noen andre. :roll:

Lenke til kommentar
Uten at jeg har kjennskap til danske portotakster vil jeg kanskje tro at de må sende varen som pakke, fordi den skal sendes i oppkrav. Og hvis det først sendes som pakke er det neppe noen forskjell på prisen om man sender 10 gram eller 1 kg...

 

Smidig her kunne ha vært brev med faktura ?

5658158[/snapback]

 

Jeg sier ikke at du er en dårlig betaler, men det finnes mange dårlige betalere der ute. Hvis de skulle sende ut varer sammen med faktura, måtte de alltids kalkulere inn et visst prosent svinn i prisene sine - som igjen ville ført til høyere priser for oss alle.

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Kjøp hos noen andre.  :roll:

 

Ikke noe problem. Pengene er klare. Men hvem selger OEM av NERO uten å kjøpe brenner samtidig :hmm:

 

Edit: Til tomahg: Jeg har jo allerede bevist at jeg er en god kunde når jeg tidligere har gjort opp for meg uten noe tull.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Så SHG skal risikere sitt rykte og renomme hos en leverandør så du kan kjøpe en OEM versjon?

 

Uff enda en misforståelse. Det er ikke min mening at noen skal miste rykte sitt.

Jeg ønsker å kjøpe OEM utgaven hos SHG fordi jeg faktisk HAR kjøpt en brenner der.

Lenke til kommentar

Da må du jo samtidig selvfølgelig bære kostnaden med frakt selv.

Det var jo tross alt du selv som glemte å bestille denne varen sammen med din forrige bestilling.

Dette kan ikke Shg lastes for.

Endret av gresh
Lenke til kommentar

Forstår ikkje heilt problematikken her:

Er dette den rette saksgangen:

 

1) bestilling (glemte brenneprogram)

2) Levert ordre

3) Ringer inn til SHG og vil ha brenneprogrammet fraktfritt

4) Når nei fra shg

5) Klager på forumet for dette.

 

Med tanke på kva fortjenestene i dataverdene er så forklarer det veldig godt kvifor du fekk nei til svar.

Her er det posten som setter ein pris på forsendelsen, (denne går på ein del forskjellige kriterier men har ein minimumsverdi) dermed vil frakta bli direkte tap for selgar ved gratis frakt.

Fakturagebyret er noko shg setter så dette er nok forhandlbart, men ikkje på ein ordre til 107,- etter kva eg ser på shg.

Viss dei har heile 10% fortjeneste så tjener dei 10kr og 70 øre på vara.

 

Synes det blir ganske ille å kreve smidigheit av selger når kunde har gjort feilen. Dette er ikkje kundeservice, sjølv om ein god del trur det.

 

Faktisk var svaret god kundesrvice, rett og slett "nei". For det du krever er at dei skal dekke utgiftene dine fordi du rota med bestillinga.

 

Om det hadde vore motsatt at bestillinga inneholdt programmet men leveransen ikkje gjorde det, så hadde det vore naturlig å kreve fraktfritt og utan noko gebyr då det var selgar som rota.

Her har du klussa det til sjølv og klager over dårlig kundeservice samtidig.

 

Om den forrige ordren din var på 50k++ så trur eg nok dei hadde gjort det, men det antar eg ikkje var i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Synes det blir ganske ille å kreve smidigheit av selger når kunde har gjort feilen. Dette er ikkje kundeservice, sjølv om ein god del trur det.

 

Faktisk var svaret god kundesrvice, rett og slett "nei". For det du krever er at dei skal dekke utgiftene dine fordi du rota med bestillinga.

 

Her har du klussa det til sjølv og klager over dårlig kundeservice samtidig.

 

Om den forrige ordren din var på 50k++ så trur eg nok dei hadde gjort det, men det antar eg ikkje var i dette tilfellet.

 

Synd at så mange misforstår meg her. Jeg skal prøve å skjerpe meg i framtiden så dette ikke skjer igjen :thumbup:

 

Jeg synes SHG bør behandle kundene sine så likt som mulig uansett prislapp.

Om jeg ikke akkurat denne gangen bestillte en vare for 50k++ så kanskje gjør jeg det neste gang. Men nå vet jeg ikke lenger.

 

Jeg har dessuten aldri sagt at jeg tror på julenissen. Tverimot ønsker jeg å betale for meg. Men jeg setter spørsmålsteng til om det går ann å gjøre det smidigere enn opptil 200,- i totale omkostninger for noe som koster en skarve hundrelapp.

F.eks. hadde de sendt det til meg for 50 i frakt så hadde jeg bare smilt.

 

Ellers takker jeg for et langt og gjennomtenkt innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...