Sponis Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg leste den tråden om hvordan legge undertekster inn når man skal se en dvd på PCen, men er det en måte å legge inn undertekster på en dvd som man skal se på en DVD-spiller? Takker for svar! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Det er fullt mulig men det er endel arbeid. Tekstspor på en DVD ligger ikke i en egen fil eller i tekstformat, det er separate bilder med teksten i grafisk form som vises på skjermen. De streames fra vob filene sammen med video og audio. For å legge til tekst må du demultiplexe de originale vob filene så video og audio er separert, teksten må konverteres til riktig format, og så må alt multiplexes tilbake til vob filer. Her en guide til å gjøre det på en relativt enkel måte. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Den guiden var fin den, men jeg får ikke til å åpne filmen med DVDshrink, jeg får opp en error med "DVDshrink encountered an error and cannot continue Faield to open file D:/Video_TS.ifo sytemet finner ikke angitt fil. Vet du hva som er problemet? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Den guiden var fin den, men jeg får ikke til å åpne filmen med DVDshrink, jeg får opp en error med "DVDshrink encountered an error and cannot continueFaield to open file D:/Video_TS.ifo sytemet finner ikke angitt fil. Vet du hva som er problemet? Høres ut som filer mangler eller noe. Du må åpne filene fra en korrekt DVD-struktur ellers fungerer ikke DVD Shrink. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg tok "Open disc" og åpnet dvden som står i PCen, har tilogmed prøvd med flere DVDer, men får fortsatt samme error. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Kopier DVD'en til harddisk med f.ex. DVD Decrypter. Det er vel originale DVD'er som er kryptert med CSS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå