Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

router eller accesspoint


Anbefalte innlegg

Hva er fordelene med de i forhold til hverandre?

Jeg skal koble meg til et nettverk der det er to andre personer i nabohus. De har Asus WL-500G routere som de sender seg imellom med. Jeg skal koble meg til den nærmeste routeren, ca.20 vil jeg tippe, hva skal jeg velge, en router eller et sånt accesspoint? Jeg trenger kun å koble til en datamaskin og xbox360 trådløst.

Trenger ikke ledningstilkoblingene, men hvis det ikke er forskjell mellom dem i sendekvalitet, sendekraft eller noe sånt så velger jeg likegodt en router...virker som prisen er temmelig lik...

Har ikke peiling på dette som dere sikkert orstår, har noen en god grunn til og velge det ene over det andre og gjerne en anbefaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg et access point.

Det er mye lettere å sette opp i et sånt nettverk.

Faktisk så er jeg usikker på om det i det hele tatt går an å sette opp en router med en slikt oppsett. I tilfelle må denne kunne settes opp i bridge modus/Access punkt, med mindre begge routere har WDS...Selv da tror jeg ikke den funker for å få x-boxen på nett.

Kjøp deg heller en slik: Cnet router til 460 kr

Obs: Mulig jeg tar feil, men tror ikke du kan få både x-boxen og pc-en på nett samtidig hvis du kun har et AP.

Endret av kahorn03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...