Gå til innhold

Kjøpe minnekort i Italia...lurt ?

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest en annen tråd her inne om at det ikke er så lurt å kjøpe kameraminne i kina, stiller jeg følgende spørsmål:

Tror dere det er dumt å kjøpe minnekort i utlandet ?

Det har seg slik at jeg ønsker å kjøpe en 1gb XD brikke når jeg (snart) skal på en helgetur til sør-italia.

Forrige gang jeg var utenlands fant jeg priser på ned mot 500,- for 1gb forrige gang jeg var utenlands, og da har jeg litt lyst til å benytte sjansen på å spare noen kroner.

Edit: la til xd.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessuten er det vel ikke så mye billigere i utlandet for tiden. Taxfree er vel ikke som taxfree var før i tiden pga. EU og fri handel etc.

Jeg var i Italia i sommer (og på flyplassen i Frankfurt) og der var alt dyrere enn på Norske nettbutikker, det var kjipt.

Lenke til kommentar
Dessuten er det vel ikke så mye billigere i utlandet for tiden. Taxfree er vel ikke som taxfree var før i tiden pga. EU og fri handel etc.

Jeg var i Italia i sommer (og på flyplassen i Frankfurt) og der var alt dyrere enn på Norske nettbutikker, det var kjipt.

5657621[/snapback]

Sør eller nord-italia ?

De på jobben sier det er mye dyrere i nord-italia, enn i sør-italia.

Og jeg handler ikke på taxfree, der har det vært dyrt for der meste.

Var på et stort kjøpesenter i praha jeg fant det minnekortet på 1gb.

Lenke til kommentar

5657621[/snapback]

Sør eller nord-italia ?

De på jobben sier det er mye dyrere i nord-italia, enn i sør-italia.

Og jeg handler ikke på taxfree, der har det vært dyrt for der meste.

Var på et stort kjøpesenter i praha jeg fant det minnekortet på 1gb.

5657701[/snapback]

OK, dette var nord i Italia, men jeg hadde jo ikke teodd at Frankfurt var så dyr. Hadde lyst på en IPOD men den var mye dyrere enn på en MACbutikk her hjemme.

Lenke til kommentar
1gb brikke SD (og CF sikkert enda billigere) med god hastighet og livstidsgaranti får du for rundt 450,- i mange nettbutikker her i Norge, du sparer trolig så å si ingenting på å kjøpe i Italia.

5657831[/snapback]

Glemte å nevne at det var xd-kort jeg skulle ha.

Lenke til kommentar

1GB XD koster deg 640 kroner fra it24.no... er det noen vits i å mase rundt for en hundrelapp? ;) Prisene på minnekort har rast nedover i det siste, og det er ganske så billig i Norge (vi er faktisk et av de billigste landene i verden på forbrukerelektronikk...)

Lenke til kommentar
1GB XD koster deg 640 kroner fra it24.no... er det noen vits i å mase rundt for en hundrelapp? ;) Prisene på minnekort har rast nedover i det siste, og det er ganske så billig i Norge (vi er faktisk et av de billigste landene i verden på forbrukerelektronikk...)

5676511[/snapback]

i know, men vi er også veldig "flinke" på det med avgifter og slikt.

Lenke til kommentar

Hvorfor klage over avgifter om det faktisk blir like billig å kjøpe i Norge enn i Italia? Kjøp i Norge, selv for en hundrelapp mer, og vær bedre sikret med tanke på garanti og support fra leverandør senere. Husk også at det er forskjellige merker av minnekort, der noen er mindre stabile enn andre. Sandisk og Lexar er de som stort sett anbefales over alt.

Lenke til kommentar
Husk også at det er forskjellige merker av minnekort, der noen er mindre stabile enn andre. Sandisk og Lexar er de som stort sett anbefales over alt.

5679571[/snapback]

Ikke vondt ment, men dette begynner å høres ut som en mantra. Corsair, Crucial og Kingston (alle som også leverer førsteklasses RAM til pc) har bedre garanti enn Sandisk og jeg har til gode å lese noe negativt om minnekortene laget av disse produsentene. Tror skepsisen til andre kortprodusenter enn Sandisk og Lexar bygger på foreldet info Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Hvorfor klage over avgifter om det faktisk blir like billig å kjøpe i Norge enn i Italia? Kjøp i Norge, selv for en hundrelapp mer, og vær bedre sikret med tanke på garanti og support fra leverandør senere. Husk også at det er forskjellige merker av minnekort, der noen er mindre stabile enn andre. Sandisk og Lexar er de som stort sett anbefales over alt.

5679571[/snapback]

Klage ?

Neida, men jeg synes vi har høye avgifter i norge.

Har også sett samme merke kort når jeg var i utlandet, og på den lokale butikken.

Lenke til kommentar
Ikke vondt ment, men dette begynner å høres ut som en mantra. Corsair, Crucial og Kingston (alle som også leverer førsteklasses RAM til pc) har bedre garanti enn Sandisk og jeg har til gode å lese noe negativt om minnekortene laget av disse produsentene. Tror skepsisen til andre kortprodusenter enn Sandisk og Lexar bygger på foreldet info

5679837[/snapback]

Mulig... men fortsatt ser jeg en overvekt av defekte minnekort av mer eller mindre ukjente merker på tross av at vi selger Sandisk og Lexar der jeg jobber. Skulle jo tro at alle våre minnekortkunder med problemer med kortet stikker innom, og allikevel har de fleste som kommer innom problemer med andre merker. Bygger akkurat det på personlig erfaring. Om informasjonen jeg får fra andre steder (her på forumet f.eks) er foreldet, vet jeg ikke.

F.eks har Twinmos fått mye skryt for RAM til PC, mens de har fått mye kritikk for sitt flash-minne. Husk at RAM og Flash-minne ikke er samme teknologi, og det er mange eksempler på firma som klarer en ting bra, og er elendige på andre ting.

Lenke til kommentar

Her jeg bor i Torino (nordvest-Italia) er minnekort en god del dyrere enn i Norge, og på italienske nettbutikker er det også dyrere enn i Norge. Så jeg ser ingen grunn til å kjøpe minnekortet her - faktisk ville jeg heller kjøpt fra Norge selv om jeg bor i Italia...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...