Lollapalooza Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ja, jeg har nå begynt med linser, og synes det er et rent skjært helvete å få de på om morgenen. Hvis det er noen som har noen tips/triks når det gjelder å få på seg linsene så er jeg evig takknemlig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Øv. Etter hvert har du nok kontroll over refleksene til at det ikke er et problem. Nå vet jeg nøyaktig hva du mener når du sier at det er et helvete å få dem på seg om morgenen - men ut i fra egne erfaringer, antar jeg at du blunker dem ut igjen før de har kommet skikkelig på plass. Da er det kun tilvenning som hjelper. Ellers hjelper det gjerne å se i et speil når du skal ha dem på. Og følg bruksanvisningen på pakken, i forhold til hvordan du skal balansere linsen på en finger, sjekke at den ikke er vrengt, og føre den brutalt inn på øyet. Om du blir tørr i øynene og de begynner å renne etter en del forsøk, bruk øyedråper eller liknende. Du skal ha fått det med den første forsyningen med linser. Endret 24. februar 2006 av Zealuu Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Jepp, blunker de ut før jeg har fått satt de inn. Men det er vel som du sier bare å øve. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Om du har problemer med blunking, bruk to hender. Tving øyet åpent med en (tommel nede, pekefinger på øyelokket), sett inn linsen med den andre. Ser ikke sunt ut, men det virker. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Slet selv men optikeren lærte meg det bra, 1. Plasser linsen HELT øverst på høyre pekefinger 2. SE ned i gulvet, slik at øyelokket blir slapt 3. Tak tak i øyelokket med venstre hånd og dra det oppover. 4. Så tar du forsiktig og drar ned nederste øyelokkting og forsiktig plasserer linsen inn Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Tusen takk for den Lenke til kommentar
sixx Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 mitt tips er se rett fram, ha linsen på høyre peker....så bruker du langemann nederst på øyet og venstrehånd på øverste del.... husk, se rett fram å ta de innpå, svir litt, men det gjør seg bare Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 jeg bruker langefingeren og åpner nederste øyelokk med den fingern mellom lille og lange fingern, bruker andre hånden til det øverste lokket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå