aerodyn Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Komplett har kommet med nye hovedkort for P4 som bruker de nye 845PE (og GE) brikkene som støtter DDR333... Men hva i all verden betyr de bokstavkombinasjonene ? Er det noen som vet forskjellen på de to kortene ? S-ATA er grei, men GL/F/ og L/GD er bare bokstaver for meg... Finner ingenting på ASUS sin hjemmeside foreløbig... noen som vet noe ? -- Aerodyn Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 Quote: Den 2002-09-19 21:17, skrev aerodyn:Komplett har kommet med nye hovedkort for P4 som bruker de nye 845PE (og GE) brikkene som støtter DDR333...Men hva i all verden betyr de bokstavkombinasjonene ? Er det noen som vet forskjellen på de to kortene ? S-ATA er grei, men GL/F/ og L/GD er bare bokstaver for meg... Finner ingenting på ASUS sin hjemmeside foreløbig... noen som vet noe ?-- Aerodyn Gl er gigabit lan eller 1000Mbit nettverkskort. L er lan 100 Mbit nettverks kort. GD har eg ikkje peiling på men forskjellen på PE og GE-v Er at PE har integrert gigabit lan medan GE-v har integrert skjermkort. Har bestilt P4PE/GL/SATA/GD... Gledar meg...... Ps har Hk støtte for NOEEC UNBUF NOREG? _________________ Pentium 133 64Mb ram Intet lydkort Vga skjermkort Compaq mus 400 mb hardisk [ Denne Melding var redigert av: Navyshark på 2002-10-11 22:00 ] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 er det ikke gd som ikke støtter 333 minne,er ikke sikker men mener å ha lest det Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 11. oktober 2002 Del Skrevet 11. oktober 2002 GD støtter 333 mhz minne Lenke til kommentar
Bergenga Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Det står faktisk GD på begge to, så det er nok det med DDR333-støtte. I tillegg så står F for brannkabel. Så de ca. 250 kr man betaler ekstra for 1 Gbps LAN, Serial-ATA og FireWire er nok verdt det absolutt. :smile: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 that's for sure!! Dessuten er dette korte av ypperste kvalitet! Meget stabilt og klokkevennlig! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 GD står for Golden Deal (eller likelydende). Det følger med en ekstra CD med programvare. InterVideo WinCinema Gold edition. WinDVD, WinRip, WinCoder og WinProducer. -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 15:05, skrev jevel:GD står for Golden Deal (eller likelydende). Det følger med en ekstra CD med programvare. InterVideo WinCinema Gold edition. WinDVD, WinRip, WinCoder og WinProducer.-KJ Æsj, du ble før meg. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hva er best av PE/GE når man legger vekt på Tweaking/Overklokking? Det er vel PE? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Har desverre ikke håndfast info her, men av det jeg har sett på hardocp.com og madonion.com så ser det ut som GE versjonen sliter litt med høy FSB... Som sagt bare et rykte, og bør derfor behandles deretter. -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 15:24, skrev Eskil87:Hva er best av PE/GE når man legger vekt på Tweaking/Overklokking? Det er vel PE? Testet dem og fant ingen nevneverdig forskjeller Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Har bestilt P4PE/GL/SATA/GD... Gledar meg...... Men hva er egentlig vitsen med alt dette her?! Har selv vurdert Asus P4PE/L/GD Hovedkort 478/533, 333DDR og dette må da være nok i massevis? Ikke kom her og så at dere får bruk for Serial-ATA med det første! Og heller ikke at man må tenkte fremover.. Da kommer nemlig DDR2 og da hjelper det ikke at dere bare sitter der med S-ATA. For å ikke snakke om 8x agp. Dette har ikke særlig mye for seg såvidt jeg har fått med meg, men dette er kanskje greit å ha... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 17:26, skrev Snekker`n:Testet dem og fant ingen nevneverdig forskjeller Er ikke stivt om en har i845e eller pe-chippet heller ? - leser: > For all those with a i845E, i845G, and i850E based motherboard, don't worry. Those motherboards will be able to support the Hyper-Threading technology that Intel is promoting for its 3.06GHz Pentium 4. The only thing you need to do is update the BIOS to support the new processors < http://www.explosivelabs.com/reviews/asus_p4pe/ Sjekka div. oppdaderte Bios for Abit IT7 - ser ut som e-chippet er oppdatert som et pe-chip både m.h.t. DDR400 og hyperthreading ? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 PE er ikke sertifisert for DDR400, så forskjellen ligger nok i native HT støtte. -KJ Lenke til kommentar
Bergenga Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 15:24, skrev Eskil87:Hva er best av PE/GE når man legger vekt på Tweaking/Overklokking? Det er vel PE? Den eneste grunnen som finnes for å velge GE er hvis man ikke ønsker å ha eget skjermkort. Det vil si at det er ganske meningsløst å kjøpe det for folk som skal spille mye spill. Eneste unntaket må vel være de som på død og liv skal vente på NV30, og derfor ikke kjøper noe vanlig skjermkort nå. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå