Onyx Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Hei! Nå er det andre gangen jeg får opp bluescreen på min Acer TravelMate 8103WLMi. Første gangen skjedde når jeg var inne på Windows og hørte på musikk med WinAmp for 2 mnd siden. Skrev ikke opp tallene som stod der da. Men det sod at den ''dumping memory'' tror jeg. Andre gangen skjedde i dag (23/02) og ble irritert over det. En bærbar som kostet meg 17.000,-. Den hadde vært oppe siden halv et på dagen og jeg dreiv inne på Hw.no og ellers brukte meste parten av tiden til å laste ned. Ca. kl. 22.30 fikk jeg bluescreen på nytt. Pleier å kjøre uten batteri når jeg skal drive lenge. Jeg har 3 års garanti og vurderer å bruke den pga dette. Ellers har jeg hatt den siden mai 2005, så det er del i denne bærbaren nå av musikk og filmer. Så, vurdere også og formatere. En elagant og kraftfull bærbar, men er litt paranoid på denn bluescreenen. Hva kan det være? Har noen opplevd det før? Hjelper en formatering? Håper på svar Endret 24. februar 2006 av onyX Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hei! Nå er det andre gangen jeg får opp bluescreen på min Acer TravelMate 8103WLMi. Første gangen skjedde når jeg var inne på Windows og hørte på musikk med WinAmp for 2 mnd siden. Skrev ikke opp tallene som stod der da. Men det sod at den ''dumping memory'' tror jeg. Andre gangen skjedde i dag (23/02) og ble irritert over det. En bærbar som kostet meg 17.000,-. Den hadde vært oppe siden halv et på dagen og jeg dreiv inne på Hw.no og ellers brukte meste parten av tiden til å laste ned. Ca. kl. 22.30 fikk jeg bluescreen på nytt. Pleier å kjøre uten batteri når jeg skal drive lenge. Jeg har 3 års garanti og vurderer å bruke den pga dette. Ellers har jeg hatt den siden mai 2005, så det er del i denne bærbaren nå av musikk og filmer. Så, vurdere også og formatere. En elagant og kraftfull bærbar, men er litt paranoid på denn bluescreenen. Hva kan det være? Har noen opplevd det før? Hjelper en formatering? Håper på svar 5656752[/snapback] 2 blåskjermer på 10 måneder. Consider yourself lucky.. Men ja en formatering kan hjelpe. Har du sjekket for spyware, rensket registeret og defragmentert harddisken? Det kan selvsagt også være et hardware-problem som gjør systemet ustabilt. Men 2 ganger er vel ikke akkurat nok til å definere dette som noe problem, og i alle fall ikke noe problem som du kommer noen vei med å klage til selger over. Skulle det gjenta seg hyppig(ere) er det selvsagt en annen sak. Olav Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Det gjentar seg ikke hyppig, det har du rett i. Jeg kommer nok til å formatere ja. Defragmentert har jeg gjort, men det tar så lang tid fordi det er en 4200rpm's disk (!). Og Spyware og slikt sjekker jeg ofte, senest nå... Gjentar det seg, så gjør jeg noe med det. Men skal investere i en ny harddisk snart, så får vi se. Takk for svar Endret 24. februar 2006 av onyX Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Andre som har fått dette? Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) En bluescreen nå og da er ingenting å uroe seg over . Det er slikt som skjer...det er mange som har det mye verre med 2 bluescreens per dag...men som Olav sier, hvis du opplever dette oftere, bør du kanskje ta kontakt med noe support (etter formation og lignende) Endret 24. februar 2006 av -Codeman Lenke til kommentar
catosim Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 En bluescreen nå og da er ingenting å uroe seg over . Det er slikt som skjer...det er mange som har det mye verre med 2 bluescreens per dag...men som Olav sier, hvis du opplever dette oftere, bør du kanskje ta kontakt med noe support (etter formation og lignende) 5658962[/snapback] Har selv en laptop der jeg var plaget med dette. Det kom etter at jeg hadde puttet inn et pcmcia kort med FW og USB buser på, og brukt XP standard-drivere under innstalleringen. Jeg dreiv på 6-8 mnd og fikk stadig opp bluescreen, gjerne 3 ganger på en time (det er en musikk/studio laptop). Nå har jeg nettopp reinnstallert hele drit.... og den fungerer bedre enn noen gang. ALT går vesentlig mye kjappere og CPU lever et avslappet liv. Poenget med denne historien er at det mest sannsynelig vil være verdt å ta bryet med en fullstendig reinnstallasjon/formatering, og vær kritisk til hva du innstallerer av software og hardware (spesielt med drivere). Tror derimot ikke det er reklamasjonsgrunnlag.....siden det kan være en driverkonflikt som trigger bluescreen'en Ca2 Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Ja, helt riktig. Det var det jeg tenkte jeg også. Fikk ikke noe bluescreen før etter lang tid med bruk av Aceren. Har nesten brukt opp all plass i HD, og jeg er litt skeptisk til det. Fra og med nå skal jeg ikke instalere så mange programmer og det er bedre hvis jeg helst bruker laptopen til arbeid (Word o.l) og Intrenett surfing (HW.no). Skal formatere i morgen og skal være meget OBS på hva jeg installerer. Stakkars bærbar. 17.000,- kosta den meg og jeg behandler den som dritt! *Stryker på min Acer og tørker av med klut* Så nå skal jeg være mer skeptisk til ting. Det som er fint at jeg har en DVD hvor laptopen lagret alt når jeg startet den fra starten av. Så jeg skal bruke den, sammen med Windows XP som følgte med også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå