Salty-B Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Hei, kjøpte dette skjermkortet, bråker maksimalt mindre enn mitt forge som var geforce fx 5600, but I want it even more silent, any hint about it? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316258 Dette er linken til skjermkortet mitt! Any hints? other then that, my system is pretty noise free Endret 23. februar 2006 av Salty-B Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 skulle nesten tro du var engelsk. iallefall, å bytte kjølepasta på skjermkortet kan hjelpe litt(neppe i praksis), hvis da ikke vifta allerede går på det sakteste. hvis vifta allerede går på det sakteste, så er det eneste jeg kan tenke meg du kan gjøre, å bytte kjøler... Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) hmm, jaha, åssen finner jeg ut om vifta går på det sakteste da? finnes det måter å styre hastigheten på på skjermkortet mitt da? Og om jeg må bytte vifte, er det vanskelig? P.S. er ikke engelsk, men er bare så vant til å skrive engelsk på forum, så ble litt her også, glemte meg bort Hvordan i all verden finner folk ut temperaturen på alt utstyret sitt inni hardisken? har alle utstyr med temperaturmålere?:-S Endret 24. februar 2006 av Salty-B Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Du kan bruke Systool til å finne temps med, og RivaTuner til å justere skjermkortviftehastigheten med. Ellers kan du sette på en NV Silencer 5, rev 2 eller 3, begge passer. Har selv rev 2 på 7800GT, da ble det tyst da Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hold deg til norsken heller, bedre den. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Norsk er enklere når man kan det, hvertfall Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Ett spørsmål, er 43 grader på skjermkortet mitt dårlig? og 35 grader på ambient dårlig, eller bra? og hva er ambien temperature? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 43 grader er nokså greit, selv har jeg 36 i OS og ca 43 i 3D. Kortet er et 7800GT med Zalman vifte da, for å senke støyen. Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Mitt er 43 med standard vifta på. har ett spørsmål, i systool, med cpu overclocking, hva er clock geneator for noe? og hvem skal jeg velge, dere ser specsene mine i signaturen! Men hva er ambient temperature da? Selvom jeg overclocker skjermkortet, så sier systool at temperaturen er den samme, kan det stemme egentlig? burde ikke den stige? Endret 24. februar 2006 av Salty-B Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 prøv med everest home edition. kommer på 2 stk kjølere. zalman vf 700 i kobber den skal være bra stille når vifta er stilt ned. og Thermaltake Schooner CL-G0009 for absolute silence holder vist for x800 xt pe så da holder den vel til ditt kort Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Mitt er 43 med standard vifta på. har ett spørsmål, i systool, med cpu overclocking, hva er clock geneator for noe? og hvem skal jeg velge, dere ser specsene mine i signaturen! Men hva er ambient temperature da? Selvom jeg overclocker skjermkortet, så sier systool at temperaturen er den samme, kan det stemme egentlig? burde ikke den stige? 5659801[/snapback] Jeg har også nevnte V700, og den funker meget bra. Så godt som lydløs. Den er også lett å montere. Og enda mer språkpirk: Det heter "hvilken skal jeg velge?" ikke hvem. Temperaturen trenger ikke stige voldsomt ved overklokk. Lenke til kommentar
Salty-B Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Dog, ingen som kan forklare forskjellen på ambien temperatur, og vanlig temperature som det står i systool? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Dog, ingen som kan forklare forskjellen på ambien temperatur, og vanlig temperature som det står i systool? 5659917[/snapback] vanlig temp er vel core temp og ambient betyr omgivelses temperatur. altså rundt på kortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå