Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og DL-604


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heisan, du fikk vel med en liten bruksanvisning på hvordan du skal koble det?

bortsett fra det er det rimelig plug'n'play.. du skal ikke trenge å gjøre noe på din egen pc, såfremt du har rimelig normale tcp/ip-instillinger.

 

for å komme inn på routeren din så går du til http://10.0.0.1 og logger på med brukernavn og passord som du har fått i brev..

port-forwarding ligger under "napt" ( i min router ihvertfal)

her skriver du inn din lokale ip (sansyneligvis 10.0.0.x) og fyller inn de portene du vil åpne. husk å lage to "åpninger" en for tcp og en for udp.

please ikke drep meg hvis dette ikke er likt for deg, men det er ihvertfal sånn jeg gjør det, og det funker :) (og jeg har nextgentel)

Lenke til kommentar

jeg finner ikke napt eller port forwarding. neon andre ideer? hadde lissom vert fint å fåttt dette te å funka

 

EDIT: Jeg lurer og på hvordan jeg kan konble min d-link ruter med nextgentel ruteren?? Dette er veldig viktig for meg å fikse så fort som muligt pga at det er ikke bare jeg her i huset så bruker nettet

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Det er en Zyxel P660RU-T3 ruter

 

Men det viktigste er å få koblet ruteren/modemet fra nextgentel sammen med min D-link DI-604 ruter, sånn at jeg kan koble sammen flere pc`er med internet tilkobling

5673266[/snapback]

 

Koble kabelen fra ruteren til NextGenTel inni en av LAN-portene på D-link ruteren, ikke i WAN-porten. Skru av (disable) DHCP-serveren på D-link ruteren. Da vil D-link ruteren fungere som et aksesspunkt.

 

Lykke til!

 

Mvh

JDM

 

edit: skriveleif

Endret av jdmonstad
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er i samme "dilemma". Har derimot en Linksys og VIL bruke dens firewall funksjonalitet m.m. Så det å koble kabelen fra Nextgentel ruteren inn i en av LAN portene istedenfor WAN porten blir uaktuelt i mitt tilfelle.

 

Jeg vet at en skal kunne gjøre ruter/modemet om på en slik måte at den kun fungerer som modem. Det har jeg i alle fall kunnet gjøre før med andre typer for Nextgentel rutere og t.o.m. fra Telenor.

 

Ingen som har gjort det med denne ruteren?

 

Jeg tror det skal være greit å bare deaktivere NAT på ruteren. Venter ennå på svar fra Nextgentel angående dette.

 

 

S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...