Sparta Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg formaterte akkurat PCen og instalerte windows på nytt. Alt gikk fint, helt til jeg oppdaget at jeg ikke finner slaveharddisken i windows explorer. Her sjekket litt i bios etc. og der finner den harddisken. Den finnes også når jeg sjekker enhetsbehandling... Har også prøvd å oppdatere driverene, det funka ikke heller... Noen som vet hva som er galt? På forhånd takk... Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Finner du den i enhetsbehandling? Eller Device Manager på godt engelsk. Hadde et tilsvarende problem, da var det feil formatering som var årsaken. Fant disken i BIOS og enhetsbehandling, men fikk verken lest eller skrevet til den i windows. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Maxtor har et DOS program som gjør at du kan formatere den i DOS. Vet ikke om andre Harddisker har det da, sjekk hjemmesida dems Lenke til kommentar
tukols Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Du kan prøve å ta ut kabel og strømstik til slave disken. Gjenstarte computeren. Lukke ned igjen, og koble atter disken til. Det er altid best å koble fra alle andre disker når man formaterer og installerer windows på nytt. Hilsen tukols Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Tja.. se om det er hardware som er feil, men siden den blir funnet i bios, så er det vel trolig at det er noe feil i win. Sjekk at den får tildelt en bokstav som er ledig.. sjekk alle instillingene i logical disc manager... Lenke til kommentar
fortyseven Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg formaterte akkurat PCen og instalerte windows på nytt. Alt gikk fint, helt til jeg oppdaget at jeg ikke finner slaveharddisken i windows explorer.Her sjekket litt i bios etc. og der finner den harddisken. Den finnes også når jeg sjekker enhetsbehandling... Har også prøvd å oppdatere driverene, det funka ikke heller... Noen som vet hva som er galt? På forhånd takk... 5656304[/snapback] du må vel sette den opp i disk management,sikkert formatere den der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå