Gå til innhold

Mitt første "kunst"-bilde

DDDD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, kustfoto, nærfoto - hva er egentlig forskjellen. Sier du det er kunst, så er det vel det. I så måte er det ganske dekorativt, men mangler litt sting.

Det burde enten vært fyr i den staken, eller så burde den vært borte. Presenterer du bildet ditt som kunst, så bør det være gjennomarbeidet. En ting er opptak på location, der du ofte ikke kan styre omgivelsene. En annen ting er opptak i studio, noe man gjør for å ha full kontroll over omgivelsene. Dette er et studioopptak, og i så måte er slurv utilgivelig.

Tanken er god. Hvis du vil presentere det som kunst, bør du fjerne den signaturen. Den gir et preg av Ikea, et stempel du ikke ønsker som fotokunstner.

Noe som kanskje overrasker dere, er at jeg liker rammen her. Den er ganske lik alle de andre rammene, men dette er første gang jeg synes den har kledd objektet. Det er kun i slike poster-art bilder at disse rammene hører hjemme, i tillegg til begravelsesbilder o.l.

Greit valg av format, også.

Lenke til kommentar
Tja, kustfoto, nærfoto - hva er egentlig forskjellen. Sier du det er kunst, så er det vel det. I så måte er det ganske dekorativt, men mangler litt sting.

Det burde enten vært fyr i den staken, eller så burde den vært borte. Presenterer du bildet ditt som kunst, så bør det være gjennomarbeidet. En ting er opptak på location, der du ofte ikke kan styre omgivelsene. En annen ting er opptak i studio, noe man gjør for å ha full kontroll over omgivelsene. Dette er et studioopptak, og i så måte er slurv utilgivelig.

Tanken er god. Hvis du vil presentere det som kunst, bør du fjerne den signaturen. Den gir et preg av Ikea, et stempel du ikke ønsker som fotokunstner.

Noe som kanskje overrasker dere, er at jeg liker rammen her. Den er ganske lik alle de andre rammene, men dette er første gang jeg synes den har kledd objektet. Det er kun i slike poster-art bilder at disse rammene hører hjemme, i tillegg til begravelsesbilder o.l.

Greit valg av format, også.

5656254[/snapback]

Takk for tilbakemelding. =)

Kanskje jeg har misforstått ordet "kunst", men tanken er at jeg prøver på noe anderledes enn vanlige feriebilder tatt med en engangskamera...

Staken holder det ene bladet oppe og med et tomt stearinlys prøvde jeg å få det litt mer "dramatisk", selv om det ikke lyktes helt. Men jeg ser ikke noe problemer med at den står der. Er det at det ikke gir noe mening som er problemet?

Lenke til kommentar

Kunst trenger ikke bety noe som helst, men det må være kunstferdig på en eller annen måte. Når man lager kunst ute i felten, så er man prisgitt tilfeldigheter. Studio-kunst er laget for å være perfekt. Hvis ikke det utbrente telyset har noen symbolikk, så er det bare stygt.

Som du selv skriver, du forsøker å gjøre noe annerledes enn feriebilder. Du kunne bare fjernet selve lyset, så hadde du sluppet unna med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...