spud Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei, Jeg installerte for kort tid siden en ny AMD Athlon 64 X2 3800 sammen med MSI K8n Diamond. Win Xp ble nyinstallert. Men det ser ikke ut som maskinen kjører "X2" ? I "Device Manager - Processors" står det kun "AMD HAmmer Family processor - model unknow". Hvordan kan jeg sjekket at begge kjernen kjører? Evt. må jeg gjøre for å få det til å fungere som det skal? Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Oppdater bios til nyeste version. Hei, Jeg installerte for kort tid siden en ny AMD Athlon 64 X2 3800 sammen med MSI K8n Diamond. Win Xp ble nyinstallert. Men det ser ikke ut som maskinen kjører "X2" ? I "Device Manager - Processors" står det kun "AMD HAmmer Family processor - model unknow". Hvordan kan jeg sjekket at begge kjernen kjører? Evt. må jeg gjøre for å få det til å fungere som det skal? 5655856[/snapback] Lenke til kommentar
spud Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Oppdatert bios via live update funksjon til MSI - fikk melding om at bios ble suksfullt oppdatert, og rebootet, men maskinenen vill nå ikke opp boote fra harddisk. Noe råd for hva jeg bør sjekke da? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Du må sette alle BIOS innstillinger på nytt etter BIOS update, siden den da blir slettet og så lagt inn ny BIOS. Lenke til kommentar
spud Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Er det mulig at bios update har slettet drivere for SATA disker? Alle diskene er sata og kommer opp i bios, men får altså ikke bootet. Ingen problemer med det før flashing. Lenke til kommentar
Fire Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Jeg kjører en AMD X2 4400+ (K8N diamond HK) Før så jeg to kjerner på Taskmanager og CPU-Z osv. Men nå vises bare en kjerne og jeg merker at multitaskings evnen til maskina har gått ned betraktelig. Det står ACPI Multiprosessor PC på device manager og jeg har nyeste Bios og Nforce drivere.. Hvordan kan jeg se om begge kjernene kjører for sikkert? Å ikke minst, hvordan får jeg fikset det om bare en kjerne kjører? Nevermind, begge kjernene vises igjen nå og alt er vel. Jeg bare slo av Cool'n quiet, er ikke helt sikker på om det var det som gjorde det men det er verdt å prøve om noen andre får dette problemet. Endret 25. februar 2006 av Fire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå