Gå til innhold

Kritikk på Naturbilder?

bgrot

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt ett par bilder her, jeg elsker jo å ta makro og nærbilder da..

Men jeg lurer på om jeg kunne få litt kritikk på disse trebildene her..

Det er råmateriale, som ikke er gjort noe med i PS eller annen etterbehandling..

Hadde blitt kjempeglad for kritikk...

post-81482-1140729494_thumb.jpg

post-81482-1140729527_thumb.jpg

post-81482-1140729513_thumb.jpg

De ble litt små... men men.. Prøvde å krympe de for forumet sin skyld... :D

Endret av bgrot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen vil kalle kanskje det å kverulere, men jeg vil gjerne få benytte anledningen til å presisere at dette er nærbilder, ikke makrobilder. Makrobilder er når man har en gjengivelse på 1:1 eller større. 1:1 vil si at ett objekt på 1 cm i virkeligheten blir 1 cm på bildebrikken/filmen. Do the math! ;)

Lenke til kommentar

Rosen var ganske fin, men resten var litt uinspirerende. Talgelyset er noe som jeg har sett for mange av, og det første var ikke noe spesiellt i det hele tatt. Ingen av de to er makro, men det vet du allerede.

Kunne vært tatt av meg :!:

Lurer litt på hvor stor den rosen er. Den ser jo unektelig større ut enn en APS-C sensor, hvis det er det du bruker. I så fall er det ikke makro, men fin der den uansett, med sine duse, mettede farger.

Alt for små bilder til å vurdere størrelsen. De kan godt være dobbelt så store.

Lenke til kommentar
Rosen var ganske fin, men resten var litt uinspirerende. Talgelyset er noe som jeg har sett for mange av, og det første var ikke noe spesiellt i det hele tatt. Ingen av de to er makro, men det vet du allerede.

Kunne vært tatt av meg :!:

Lurer litt på hvor stor den rosen er. Den ser jo unektelig større ut enn en APS-C sensor, hvis det er det du bruker. I så fall er det ikke makro, men fin der den uansett, med sine duse, mettede farger.

Alt for små bilder til å vurdere størrelsen. De kan godt være dobbelt så store.

5656498[/snapback]

Her er et litt større bilde av rosen, er det noe etterbehandling som kunne vært gjort med bilde for at det kunne bli enda bedre?

post-81482-1140775599_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er vedig glad i å ta bilder, som sikkert alle andre her i forumet er vil jeg tro.. :D

Jeg har ikke et sigitalt speilrefleks, men ønsker meg det, veldig..

Jeg tar mine bilder med et Sony W7 http://www.dpreview.com/reviews/Sonydscw7/Images/3q.jpg

Og på rosen har jeg brukt Vidvinkel VCL-DH0730

http://images.amazon.com/images/P/B0000996BR.01.LZZZZZZZ.jpg

Jeg lurte på om jeg også kunne få litt kritikker på disse bildene?

post-81482-1140778051_thumb.jpg

post-81482-1140778075_thumb.jpg

Jeg liker liksom å a bilder av natur og den slags, for det er noe kameraet mitt behersker vil jeg si, men har så utrolig lyst til å satse på et digitalt speilrefleks.. Er det noe å satse på å kjøpe? Er det verdt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...