Theo343 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Nvidia har lovet/snakker om gratis GPU aksellerert dekoder som tar H.264 i mars. Vil dette også gjelde for mitt 6600GT som betyr at jeg da kanskje ikke må oppgradere maskinen for å få nok prosesseringskraft til å se 1080p? Jeg klarer fint 720p på CPU alene og 1080p hakker litt. Endret 23. februar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Det de har lovt er å støtte H.264 dekoding via PureVideo delen i driveren, akkuratt som ATi gjør på de nye AVIVO kortene. Du trenger fremdeles en dekoder som for eksempel Cyberlink PowerDVD eller WinDVD, Nero har også en dekoder og nVidia har sin egen PureVideo dekoder. Denne kommer neppe til å bli gratis. Det er derimot snakk om å bundle en dekoder for H.264 med nye GeForce 7600-kort når de lanseres i mars. Viktig å ikke blande "driverstøtte" med "dekoder" her... Kan bekrefte at denne driveren er i beta-stadiet nå, og er ventet rundt CeBIT, dvs. snart... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) [GDI]Raptor, takker . Jeg har installert en 30 dagers trial av denne nå: Nvidia_Purevideo_Decoder_Platinum_1_02_185 Trenger jeg å gjøre noe mer enn å installere den? Vil Mediaplayer, Powerdvd osv nå gi med GPU aksellerert H.264 og .TS? I PowerDVD forsøkte jeg denne: Codec: Nero Digital (AVC/H.264)Container: MP4 Video resolution: 720 x 400 Video bitrate: Average bitrate 1300 kbps Audio: (English) LC-AAC 5.1-channel - Average bitrate 256 kbps Jeg anablet hardware acceleration i PowerDVD6 og jeg resulstatet så meget pent ut. Selv når jeg strakk den til 1920*1200, så og si perfekt. CPU load lå da på 20% jevnt over på min gamle SocketA rig, men jeg så ikke noe særlig tendens til økning på temp på CPU. Mulig den steg fra 31 til 37, men usikker der. Jeg skal snart på testet en true 720p og en 1080i samt 1080p. Men greit å vite om jeg burde gjøre noe mer. Endret 24. februar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Merk at driver støtten for H.264 enda ikke har kommet, men når den kommer så er det omtrent slik du gjør det ja... nVidia sin PureVideo Decoder er beregnet for Windows Media Player. PowerDVD bruker sin egen decoder som også bruker hardware-støtten via nVidia sin driver. Mener å huske at denne driverstøtten kalles: Direct X VA (Video Acceleration) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå