contax Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Vurderer å kjøpe maxtor onetouch 300 gb for usb hos komplett eller mpx. er det noen som vet om det følger med strømkabler og usb-kabler, eller om disse må bestilles separat? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Det følger med det du trenger. Kjøper du USB/Firewire utgaven får du med både USB 2 kabel og FireWire kabel. Kjøper du USB utgaven følger det kun med USB kabel. Strømkabel følger selvsagt også med. Lenke til kommentar
enl Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har flere disker fra Maxtor, men OnneTouch ville jeg holdt meg unna, iallefall hvis du liker det du lagrer på den. Mange som har hatt trøbbel der ja. Ville heller anbefalt en løsning fra Seagate eller LaCie. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har flere disker fra Maxtor, men OnneTouch ville jeg holdt meg unna, iallefall hvis du liker det du lagrer på den. Mange som har hatt trøbbel der ja. Ville heller anbefalt en løsning fra Seagate eller LaCie. 5657259[/snapback] Men har du hatt trøbbel? Jeg har fire Onetouch disker, tre type en og en type II. Har hatt de eldste i over to år, har aldri opplevd noe som helst problemer. Så ikke kom med ubegrunnete påstander. Ta en sjekk og søk etter alle eksterne disker på google eller Altavista, og du vil se at det er rappotert mye feil med de fleste typene eksterne disker. Maxtor skiller seg ikke noe spessielt ut i verden. Husk, my av feilene skyldes bruken, og ikke produsenten. Lenke til kommentar
Macgyver81 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 har en slik 300 gb selv, kjenner mangen andre som har nøyaktig samme typen. Ingen har rapotert noen problemer med denne til meg ihvertfall. Eg synes disken er helt ok den. Verd pengene. Freecom og slike andre billig merker derimot... OG stømforsyning,psu kabel samt usb kabel føller med ja Plug and play Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har flere disker fra Maxtor, men OnneTouch ville jeg holdt meg unna, iallefall hvis du liker det du lagrer på den. Mange som har hatt trøbbel der ja. Ville heller anbefalt en løsning fra Seagate eller LaCie. 5657259[/snapback] Så ikke kom med ubegrunnete påstander. Husk, my av feilene skyldes bruken, og ikke produsenten. 5657279[/snapback] Den er overhode ikke ubegrunnet. Det finnes mye informasjon om ustabiliteten til disse diskene. Jeg har også personlig mistet all informasjon på min 300 GB maxtor disk. Jeg ville returnere den, men butikken klarte å formatere den om og nektet meg det. Dataen var jo tapt så jeg er jo ikke så fornøyd. Den står nå bare å samler støv da jeg ikke tør å stole på den til holde viktig data. Og jeg er veldig usikker på hvordan bruker feil kan oppstå når alt man kan gjøre er å slå den av og på. Og en mobil disk er nettopp det...en mobil disk. Det legger til grunne noen gitte krav om at den skal tåle å bli flyttet (når den er slått av). Så hva mer en bruker kan gjøre feil som du referer til er for meg ukjent. Og da prater vi ikke om åpenbare ting som å kaste den i veggen eller miste på gulvet. Man tar høyde for at sånt aldri skjer, og skjer det er man ikke dum nok til å komme hit å si "disken min funker ikke, anner ikke hvorfor." AKIRA Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Sier ikke at feil oppstår, men det gjør det med alle typene eksterne disker (og interne for den saks skyld, men ikke så ofte). Hardware.no er faktisk det eneste forumet der man finner en overvekt av klager mot Maxtor OneTouch diskene. Men også her finner man en rekke tråder der det snakkes om feil på andre merker. Så skal man få ett bra syn, burde man lese på andre forumer enn hardware.no og søke litt på google rundt de merkene man vurderer. Og så ta en avgjørelse. Ser at det ofte er de samme folkene som hver eneste gang noen nevner Maxtor syter å bærer seg om hvor dårlig Maxtor OneTouch diskene er.....men de har som oftes ikke prøvd Maxtor videre, så de snakker kun om den ene gangen disken gikk til H.... Skulle jeg gjort det på alle produktene som en eller annen gang jeg har fått problemer med, kunne jeg sitte å syte hele dagen om hvor dårlig alt er....velger som oftes å gi produktet en ny sjanse, og har sjeldent brent meg. Lenke til kommentar
enl Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Du kan jo alltids ta en titt i forumet til storagereview..der liker de ikke akkurat maxtor-disker. Har hørt om flere folk som har mistet hele fotosamlingen sin osv., pga. at one touch-disken deres knelte. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har bare gode erfaringer med MaxtorOnetouch selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå