Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bare "standard"-ikoner på skrivebordet

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette her: Siden i går (sannsynligvis etter at maskinen låste seg og jeg måtte trykke reset-knappen) har Windows (XP SP2) hatt problemer med de fleste av ikonene\snarveiene på skrivebordet. De fungerer, men ikonene er av typen "fil-som-ikke-windows-vet-hva-er", hvis dere skjønner hva jeg mener :). Det har fungert å høyreklikke på hvert ikon, velge egenskaper -> endre ikon -> OK-knapp (uten å endre noe), og da er ikonet tilbake som det skal være. Spørsmålet mitt er bare om noen kan fortelle hvorfor windows ikke klarer å sette det riktige ikonet på skrivebordet, og om det er noe jeg burde gjøre for å fikse det på en litt "dypere" måte, dvs, fikse det som gjorde at windows ikke fant riktige ikon-bilder, og ikke bare ta "snarveien", som jeg beskrev lengre oppe. Håper jeg beskrev problemet godt nok, og at noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hmm:  Du kan jo prøve;

alle programmer/tilbehør/systemverktøy/systemgjenoppretting og velge "gjenopprett til et tidligere tidspunkt" og velge et tidspunkt som du vet maskina funka...

5655896[/snapback]

Prøvde det, men gjenopprettingspunktet funket ikke...

Lenke til kommentar

For å endre utseende på systemikonene (min datamaskin osv osv) så kan du gjøre sånn som bildetvedlegget viser.

For at windows skal kjenne igjen diverse filer som bilder/videoer osv så kan du høyreklikke på en fil av f.eks typen .jpg og velge "åpne i" og deretter velge det bildeprogrammet du vil skal brukes til og åpne denne typen filer i. Kryss deretter av for "bruk alltid valgt program til og åpne denne typen filer". Pleier å fungere hos meg hvertfall.

post-37426-1140747494_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...