Bruker-33331 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 En kompis av me gslanker seg da. Og spiser alltid salat. Men så har han på maaaasse dressing, aldri sett noen bruke så mye dressin. Ikke lett-dressing heller. Ganske tåpelig. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 oste-pizza hvis du spiser ost. jeg mistenker at det er det eneste jeg hadde spist om jeg var vegitarianer. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Stekt ris med egg og grønnsaker i. Bruk soyasaus for å sette smak. Tunfisk med noe til? (har aldri prøvd tunfisk, men har hørt at noen synes det er godt :S) Det er jo utallige fiskeretter du kan lage. Det enkleste er å kjøpe frossen fisk (torsk eller sei), legge en bit på aliminumsfolie, skjære opp grønnsaker som gulerot, kålerabi og purreløk, legg en klatt smør på, krydre med salt og pepper, brett sammen, sett i ildfast form i stekeovnen i 10-20 min (usikker på tiden). Kok poteter utenom. Nam! Ellers så er grillet laks en av mine favoritter. Kjøp lakseskiver uten skinn (ikke sånne runde, men sånne flate). Dekk langpannen med aliminumsfolie. Pensle gjerne med litt smør, legg fisken på langpannen. Krydre med salt og sitronpepper. Stek i ovnen i ca 20 min på grillfunksjon. NB! Det kan komme til å ose litt, så jeg anbefaler deg å sette noe mellom steikeovnsdøren sånn at den står på gløtt, samt å ha på ventilatorviften. Kok poteter utenom, og server med agurksalat (agurk i eddik med sukker i) og sukret rømme. Ellers så kan du trekke saltet torsk. Serveres med poteter, smeltet smør og kokte gulerøtter. Fiskegrateng er også veldig enkelt dersom du kjøper ferdig grateng. Følg stekeanvisningen, server med poteter og eventuelt gulerøtter til. Vegetar lasagne kan sikkert også være godt. Ellers så er det jo diverse supper som kan lages. Blomkålsuppe og tomatsuppe er min favoritt. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Oh, nå kom jeg på noe jeg ikke har smakt på lenge, og som du også kan spise Ovnsbakt potet. Det er nam det Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Det finnes mange vegetarkokebøker. Trenger ikke nødvendigvis å følge oppskriftene slavisk, men du kan få mange tips fra dem. Er mange interesante retter som ikke er heilt vanlige i det norske kjøkken. For å ødelegge ostespisinga di så kan jeg opplyse om at det i nesten all ost finnes løpe eller noe i den dur. Det er et enzym fra kalvemage om jeg ikke husker helt feil som blir brukt i ysteprosessen. Men, heldigvis så finnes det vegetarost, men den er mye dyrere enn vanlig Jarlsberg. Den vanligste vegetarosten, som også blir brukt på Halal-pizza er Norbo fra Tine. Lenke til kommentar
password Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Er klar over det med løpe. Er som nevnt bare nesten veggis, av den grunn at jeg ikke er villig til å gi slipp på alt. Min vei er "minst mulig fra dyr"... Skulle jeg ha kjørt løpet fullt ut, ved ikke å spise noe som stammer fra dyr, ville det blitt for omfattende for meg. Så vidt jeg veit er det vel dyr i en god del godteri også. I vingummien brukes gelatin, som kan være laget av dyrebein elns... BTW: Takk for de svarene jeg så langt har fått... Endret 24. februar 2006 av password Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå