password Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Jeg har i overkant av et år vært (nesten)veggis. Har fungert bra, men jeg begynner nå å bli litt smålei, av den grunn at jeg ikke er så god til å variere. Tenkte derfor det det kunne vært interessant om folk kunne komme med forslag til både middag og annen mat her i denne tråden. (Spiser sjømat) (I denne tråden er det ikke rom for diskusjoner om "Hvorfor være vegetarianer" osv...!!) Endret 23. februar 2006 av password Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Spiser du fisk? Eh.. glem det. Er litt trøtt. Kan du ikke starte med å si hva du pleier å spise så slipper du at vi ramser opp det du er lei av. Endret 23. februar 2006 av darkness| Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Det er grunnen til at jeg aldri ble vegetarianer... Liker fisk, men ikke hver dag og er alergisk mot skalldyr EDIT:da jeg var på leirskole hadde de veggis-pølser, snak til meg en de smaker digg Endret 23. februar 2006 av goliatmo Lenke til kommentar
password Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Ok...For å luke ut det jeg spiser: På brødskiva---Ostetyper, syltetøy, sjokopålegg, makrell i tomat Til middag-----Diverse kinaretter m/stekte nudler/ris/grønnsaker, indiske uncle- bens retter, egg med tomatbønner, veggistaco(santa maria), veggispizza, pasta med diverse grønnsaker/bønner... Soyapølser og soyaburger bruker jeg også. Det jeg er mest lei av er vel kanskje alt av ost-ost og atter ost på brødskiva. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 makrell i tomat det er jo ett dyr ffs Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 huffmei, vegetarianer er ikke livet for meg... for heller være litt dårligere punker... Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 har smakt på vegetar pølse en gang. smakte ikke så veldig godt. Men har hørt at det er flere typer. Ikke for å gå for off topic, men er det ikke litt "rart" å spise kinamat uten noen form for kjøtt? Trur jeg er litt avhengig av kjøtt. Du kan jo spise brunost/gjeitost i stedenfor vanlig gulost på brødskiva. Det gir litt variasjon på maten. Stekte nudler må jeg prøve du har du noen form for krydder på det? oppskrift takk? Lenke til kommentar
password Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 makrell i tomat det er jo ett dyr ffs 5655605[/snapback] Har aldri kalt meg vegetarianer, men nesten veggis Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 salat? ... kanskje lei.. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 stekte nudler med egg og div grønsaker Lenke til kommentar
password Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Stekte nudler må jeg prøve du har du noen form for krydder på det? oppskrift takk? 5655682[/snapback] Ingen spesiell oppskrift, men kjøp eggnudler av merke ICA eller Blue Dragon. Kok dem i litt buljongvann. I panna/woken har du olje og noen gode dråper soyasaus. Sil av vannet når nudlene er kokt, og hiv dem i panna. For å få ekstra god smak kan man steike champignon i hvitløk, chili og soyasaus først. Dette setter en ektstra piff på woken. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 makrell i tomat det er jo ett dyr ffs 5655605[/snapback] Har aldri kalt meg vegetarianer, men nesten veggis 5655695[/snapback] Hva er vitsen da ? Lenke til kommentar
password Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Hva er vitsen da ? 5655734[/snapback] Mitt tanke har vært at lidelsene er mer omfattende i pattedyrindustrien enn i fiskeindustrien. Å ikke spise fisk ville blitt for ensformig for meg uansett Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Taco/faitas uten kjøtt/kylling. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Min faste oppskrift på nudler: 2 dryss hvitt pepper 2 dryss hvitløks krydder 1 ts Vegeta 1/2 eller 1/4 bulljon terning 2 dryss karry (dette er en flott måte å variere på, br helt forskjellig uten karry ) og noen dryss chilly Så koker du vannn og putter nudlene oppi ka ofte være godt med litt brød oppskjært i terninger, men da må du fjerne karryen! Mvh Der master kokk!! Lenke til kommentar
icer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 pasta, spagetti + Ketchup, riv litt ost og ha i når du har fjernet vannet, yummi Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 kjapt søk på google fant disse: Oppskrifter men eller stil morran... skal tenke litt på det, har jo jobba på sykehuskjøkken og servert mat, blandt annet til vegetarer... litt info: du er vegetar, du spiser alt untatt kjøtt fra pattedyr og muligvis fugler. laktovegetar: samme, men spiser ikke melkeprodukter veganer: spiser KUN grønnsaker, ikke dyr, fisk, fugl eller produkter lagd av disse er en til som ikke spiser egg, men husker ikke hva det heter... Lenke til kommentar
Meika Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 PEPPERSKINKE! ^^ laget av pepper vettu Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Et spørsmål: Hva er vitsen med å være (nesten) Veggis? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hadde eg blitt veggis så hadde det vært for å boykote storkjedene som slakter dyra på helt forferdelige måter (flå dem levende etc.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå