Raz Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hei peeps, jeg har kjøpt meg en ny kjøler til cpu'en min og skal til å bytte ut den gamle med en "Silent Twin". Jeg har i tillegg kjøpt en "tube" med Arctic Silver 3 Thermal compound. Noen synest kanskje at jeg må ha ting inn med teskje, men heller det en å gjøre noe feil og ende opp med en brent cpu :wink: 1. Hvordan renser jeg cpu'en for gammel kjølepasta? Hvilke væsker bruker dere? 2. Hvor mye Artic Silver skal jeg ta på cpu'en? 1 mm? Den skal dekke hele core'n`? 3. Etter å sett på Arctic Silver's homepage ser jeg at man skal smøre inn kjøleren under med Arctic silver og så tørke dette bort? Stemmer det? Og isåfall, holder det med vanlig kjøkkenpapir for å tørke dette bort? 4. Når man har fått på Arctic Silver, er det bare å sette på kjøleren og skru på pc'en? Takker for alle svar! mvh Raz Lenke til kommentar
Taad Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 1. Bruk Isopropanol for å rense gammel dritt fra cpu og kjæler, er det no teip eller noe annet dritt unner silent twin så skraper du det bort, så rense under med isopropanol. 2. Det skal bli et tynt tynt tynt lag på cpu'en og et tynt lag på kjøleribba. (pass på så du ikke søler, det er sølv å leder strøm. 3 Skjønte ikke spm. 4. Ja. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Les Goop-guiden for tips om goop påføring. Lenke til kommentar
Raz Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Tusen takk begge 2!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 1. av med gammel kjøler 2. rense cpu med isopropanol 3. på med kjølepasta, skal være så lite at det akkurat dekker kjernen. 4. på med ny kjøler sim salabim Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Taad: det er sølv, men det leder ikke strøm! leste det på articsilver sin side.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå