Gå til innhold

Feil med Paypal\nettbank?

Anbefalte innlegg

Hei

Bestilte for noen dager siden en vare fra en Amerikansk webshop. Betalte med paypal. Overføringen ble da anført i min nettbank som uttak\visa på 1000 kroner.

Nå når jeg sjekker nettbanken er denne overføringen fjernet fra nettbanken. Og pengene er tilbake på konto. På min paypalkonto står pengene som overført fra min konto og til butikken.

Hva har skjedd?

Butikken har allerede sendt varen. Og ingenting hos paypal tyder på at transaksjonen har blitt avbrutt.

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Flere som har vært borti samme?

mvh

Bored

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er tydelig at feilen ikke ligger hos paypal, men mest sannsynlig hos nettbanken.

Spurte her siden jeg lurte på om flere hadde opplevd noe lignende.

5655730[/snapback]

Har opplevd dette flere ganger. Når jeg har brukt Visa på amerikanske nettbutikker eller via PayPal, så har pengene kommet tilbake etter noen dager, for så å forsvinne igjen et par dager senere. Har aldri fått noen forklaring på hvorfor.

Lenke til kommentar

hehe, dette er ikke noe uvanlig nei :)

Det er derimot en helt vanlig prosedyre å reservere, som noen allerede har nevnt, beløpet som varen koster på din konto for at butikken skal være sikker på at de får betalt for varen sin. Dette forekommer alltid ved kjøp med VISA og MasterCard.

Sjekk nettbanken din igjen i morgen, eventuelt over helga, så er nok pengene trukket fra kontoen din :yes:

Lenke til kommentar
Har alltid lurt på hva som skjer dersom jeg bruker de pengene som er "reservert" i løpet av de dagene de er disponible igjen. Noen som har prøvd det og vet?

5657713[/snapback]

Har du for eksempel 1500 på kontoen, og handler for 1200 på en nettbutikk med VISA, har du egentlig 300 igjen men etter et par dager har du på nytt mulighet til å bruke disse 1200 kronene og i teorien (og egentlig i praksis også) har du da mulighet til å overtrekke kontoen med 1200 kroner hvis du er "rask" nok til å bruke de reserverte pengene. :p

Det er sånn det foregår, hvis du skjønner hva jeg mener. :hmm:

Er vel egentlig en svakhet i systemet, som er litt farlig for de som ikke har helt kontroll.

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Har du for eksempel 1500 på kontoen, og handler for 1200 på en nettbutikk med VISA, har du egentlig 300 igjen men etter et par dager har du på nytt mulighet til å bruke disse 1200 kronene og i teorien (og egentlig i praksis også) har du da mulighet til å overtrekke kontoen med 1200 kroner hvis du er "rask" nok til å bruke de reserverte pengene.  :p

Det er sånn det foregår, hvis du skjønner hva jeg mener.  :hmm:

Er vel egentlig en svakhet i systemet, som er litt farlig for de som ikke har helt kontroll.

5660163[/snapback]

Virker litt merkelig at bankene godtar et system med sånne "svakheter". Og skjønner hva du mener med at det er litt farlig for de som ikke har helt kontroll. Vel, å benytte "kreditt" med overtrekk av kontoen er en dyr måte å få ekstra penger på, så den gidder jeg ikke tenke på en gang :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...