khaugnes Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Hei! Har prøvd meg på å redigere en film som skal sendes til Polen av alle ting. Det gikk greit, forsåvidt. Men så streika DVD-brenneren, og filmen skal sendes i morgen tidlig... Noen som har et godt tips om hvordan få et greit resultat med CD-brenner. Fila er 450 mb i MPEG2 format. Hvis jeg prøver å lage en fil på rundt 650--700 MB i Pinnacle (.avi) så blir det veldig dårlig. Full .avi gir litt over 2gb og det går greit å spille... Kanskje noen programmer der jeg kan importere MPEG2-fila og lage en .avi fil eller noe annet på 700 MB?? Endret 23. februar 2006 av khaugnes Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Om filmen skal spelast på DVD-spelar, finn eit program som kan lage Super Video CD (SVCD). Slike kan spelast av på dei fleste stasjonære DVD-spelarar (ikkje alle). Det kan vere at Studio har eit valg for dette, og eg vil tru at t.d. Nero kan det, iallfall Nero Vision Express. Vanleg VCD er og eit alternativ, men kvaliteten er ikkje mykje å skryte av (omlag som litt dårleg VHS trur eg). Om det ikkje er eit krav å spele den av på DVD-spelar, er det vel berre å brenne MPEG2-fila på ein data-CD. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Kanskje litt sent nå, men du kan jo prøve å google litt? Søk etter "mpeg to avi", garantert at du finner noe du kan bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå