Gå til innhold

transparent funksjon og thumbnail i photoshop 7.0

Anbefalte innlegg

Jeg driver med en skole oppgave litt på tampen her og jeg skal ha et bilde på forsida av oppgaven.

Tenkte at det blir litt stygt med knall grønn farge på midten så jeg lurte på om det finnes noen funksjoner i photoshop så jeg kan gjøre dette. (bruker trial fra download.com)

den andre tingen er om det går ann og lage raske thumbnail i photoshop. (har noen bilder jeg skulle ha lagt til også)

Jeg har hørt at det meste går ann i photoshop og siden jeg har sett disse funksjonene i andre programmer tidligere håper jeg at det gåt i photoshop også.

Grunnen til at jeg bruker photoshop og ikke et av de andre programmene er fordi jeg nettop har formatert og at photoshop ble anbefalt.

Dette er forsiden min (litt svak men det skal jeg også fikse)

ofu5vd.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte at det blir litt stygt med knall grønn farge på midten så jeg lurte på om det finnes noen funksjoner i photoshop så jeg kan gjøre dette. (bruker trial fra download.com)

den andre tingen er om det går ann og lage raske thumbnail i photoshop. (har noen bilder jeg skulle ha lagt til også)

Jeg har hørt at det meste går ann i photoshop og siden jeg har sett disse funksjonene i andre programmer tidligere håper jeg at det gåt i photoshop også.

5655389[/snapback]

OK, for det første, skjønner liksom ikke helt spørsmålet ditt. Ta det øverste først, du synes at det blir stygt med knall grønn men lurer på om PS gjør jobben? Til det er svaret ja men jeg vet liksom enda ikke helt hva du mener.....

Så nr 2. Jada, du kan lage raske thumbnails i PS men jeg vil anbefale deg å se litt på på denne siden, under photoshop for å finne ut hva du er på jakt etter.

PS er et av de aller best programmer til billedbehandling etc. Lærer du det kan du utrolig mye ang. dette tema.

Men hvis du kunne forklare deg litt mer nøyaktig og huske på at vi ikke kan vite helt hva du mener når det blir så tvetydig. Men det er bare å spørre i vei.

Lenke til kommentar

ok, lås opp layeret med å trykke to ganger på det i layerspaletten og så trykke ok. (går ut ifra at det er et JPGbilde)

Så bruker du magic wand tool (tryllestaven) på det hvite (eller det du skal ha bort). Sett toleranse så høyt du behøver.

Så trykker du "delete" på tastaturet ditt. gjør dette om og om igjen til du er ferdig.

Endret av BMP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...