SintBrus Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg har nå en D-Link DI-624+ som er heeelt vrang, ingen instillinger jeg har gjort fungerer. Den blacker ut hele tiden og må slukke strømmen for å få tilbake tilkoblinga. Derfor er jeg på utkikk på en ny router. Jeg SKAL ha en som er 100% stabil og fungerer uten noen nevneverdige problem. Makspris 800-900 kr Mitt oppsett er som følger AMD 3500+, 1 GB ram, belkin trådløst kort (event D-link DWL-G510). Slik oppsettet med routeren min er i dag: Zyxel Prestige 2602R-61 Adsl modem (2 mibt/256) D-link DI-624+ (noe dritt) 2 PC'er koblet til med trådløst begge hvorav den ene er bærbar. Jeg har sett på Asus WL-500G, den har mulighet for uorginal firmware. Er det flott? Jeg er ikke 100% hva som er forskjellen mellom router og accesspoint, derfor vil jeg gjerne at noen forklarer på te-skje måten hva forskjellen er Og ut i fra det kan de gjerne komme med alternativer. På forhånd takk! sintbrus Lenke til kommentar
norbat Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Et AP (accesspoint - tilgangspunkt) kan være en ruter eller et rent AP uten rutingfunksjon. Som rent AP ligger det i ordet at det kun er til for å være et tilgangspunkt for div. enheter som pc etc. Et rent AP tildeler ikke noen IP-adresser. Det må derfor være tilkoblet ex. ADSL-modemet (som da gir ut 1 ip) eller en ruter (som kan gi ut flere ip'er og derfor kan flere enheter kobles til gjennom AP'et) Mye kan sies om ruter, men det som er mest aktuelt er kanskje at det har mulighet for å gi ut flere lokale ip-adresser og på den måte koble flere enheter på internett eller lokalnettverket. Har du prøvd å oppgradere firmwaren til D-linken og ditt trådløse kort? Det er alltid lurt å sørge for at dette er gjort da mye kan ordne seg av ustabilitet etc.. ASUS sine ap'er fungerer bra. Det samme er linksys Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 et acsesspunkt vil også dele ut ip-adresser (hvis man aktiverer det i oppsettet) Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Har du prøvd å oppgradere firmwaren til D-linken og ditt trådløse kort? Det er alltid lurt å sørge for at dette er gjort da mye kan ordne seg av ustabilitet etc.. Takk skal du ha for god forklaring. Jeg har installert siste firmware men det hjalp ikke. Jeg ble så forbannet at jeg skrudde av lokket på D-linken for at den skulle få meg kjøling, og det hjalp litt. Er helt oppgitt over D-link som lager et produkt som skal fungere som trådløst, men som er helt ubrukelig. Har nå bestilt Asus og venter den på mandag eller tirsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå