Gå til innhold

[First Try] Q-Tec Kabis Mod

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Hallo, jeg får PC'n min å morgen, og det kabinette som er med er et standard Q-Tec 6024MD Kabinet... Jeg har diverse planer for modding av det, men dette er første gang, så tror det er best med litt hjelp fra folk som har gjort det før...! :)

Er ikke helt sikker om det er rett plass og poste det på men jeg tror det.

Det jeg vil står for det meste på tegningen, men jeg kan vel like godt si det her og... Jeg vil skifte ut den stygge "platen" ( Hvis du ikke skjønner, se linken. Jeg har markert med rødt rundt den. LINK ) med en stål eller alliminiums plate! Dette er kanskje dyrt, men vi får se hva jeg kan støtte opp med. Jeg vil også kjøpe et klister merke eller noe slikt slik at jeg får navnet mitt ( Eller noe slik ) på maskina! ( Noen som har link til et sted jeg kan kjøpe det? ) To småe led lys på siden av maskina og noe metal på cd/dvd-spilleren...

BILDE:

Før:

00034630.jpg

Tegning:

00034630.jpg

Ps: har et par spørsmål når det gjelder modding...

1. Kan jeg feste et led lys på utsiden av et kabbinet?

2. Er ikke sikker hvor stor vifta er, hvordan finner jeg ut det på en enklel måte?

3. Hvor mye kommer det ca. til å koste?

-takk! Kommer med bilder av den så fort jeg kan!

EDIT: kanskje jeg skulle ha posta denne her?

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. du kan kjøpe et ledlys ja,,og trekke det ut av kabinettet og feste det på en måte der bare lyset får strøm. Ledlys kan du kjøpe på f.eks

Leds (www.microplex.no)

2. det kan du måle med en linjal,,,er den 8 cm høy og lang er det en 80 mm er den en 12 cm lang og høy så er den en 120 mm vifte,,,skjønner du?? :D

3. led priser står på miroplex ,,,det gjør også viftepriser

en stål plate koster da ikke all verden

.lykke til

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-77217

Sorry, men jeg har ikke hatt nok tid... Men jeg skal prøve å lakkere kabbinette en gang om ikke så lenge...

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg har ikke hatt nok tid... Men jeg skal prøve å lakkere kabbinette en gang om ikke så lenge...

5752089[/snapback]

Joda, det er greit nok. Men post tråden i casemods da ;)

Du kan rapportere tråden din og be en moderator å flytte den til casemods ;

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Har for tiden ikke camera, men skal få tak i et webcamra idag, så vi får kanskje noen bilder...

eXa: Lakkerte du fronten svart eller var den slik?

EDIT: Har tenkt litt på det å prøve å bli sponset... På små ting, som vifte ETC. Noen som kunne puttet inn et godt ord for meg eller noe?

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Hallo, jeg får PC'n min å morgen, og det kabinette som er med er et standard Q-Tec 6024MD Kabinet... Jeg har diverse planer for modding av det, men dette er første gang, så tror det er best med litt hjelp fra folk som har gjort det før...! :)

Er ikke helt sikker om det er rett plass og poste det på men jeg tror det.

Det jeg vil står for det meste på tegningen, men jeg kan vel like godt si det her og... Jeg vil skifte ut den stygge "platen" ( Hvis du ikke skjønner, se linken. Jeg har markert med rødt rundt den. LINK ) med en stål eller alliminiums plate! Dette er kanskje dyrt, men vi får se hva jeg kan støtte opp med. Jeg vil også kjøpe et klister merke eller noe slikt slik at jeg får navnet mitt ( Eller noe slik ) på maskina! ( Noen som har link til et sted jeg kan kjøpe det? ) To småe led lys på siden av maskina  og noe metal på cd/dvd-spilleren...

BILDE:

Før:

00034630.jpg

Tegning:

00034630.jpg

Ps: har et par spørsmål når det gjelder modding...

1. Kan jeg feste et led lys på utsiden av et kabbinet?

2. Er ikke sikker hvor stor vifta er, hvordan finner jeg ut det på en enklel måte?

3. Hvor mye kommer det ca. til å koste?

-takk! Kommer med bilder av den så fort jeg kan!

EDIT: kanskje jeg skulle ha posta denne her?

5655353[/snapback]

Det heter Aluminium ! :yes:

Lenke til kommentar
EDIT: Har tenkt litt på det å prøve å bli sponset... På små ting, som vifte ETC. Noen som kunne puttet inn et godt ord for meg eller noe?

5763597[/snapback]

Å bli sponset er ikke bare-bare.. Du må vel gjerne ha noe å henvise til, annet enn en mspaint tegning. I tillegg bør du ha gjort noen "mesterverk" før som vekker oppsikt.

Du kan jo prøve å sende en e-post til div. databutikker som komplett og microplex. Kansje du er heldig ;)

Lenke til kommentar

jeg lakkerte den svart ja! nettingen er fra en blyantholder jeg klippet opp og brettet ut!

edit: det ser bedre ut i real life og! forskjellen på sortfargene er ikke så stor. man ser ikke inn bak nettingen heller(hvis man ikke legger seg ned på gulvet!)

Endret av eXa
Lenke til kommentar

5763597[/snapback]

Å bli sponset er ikke bare-bare.. Du må vel gjerne ha noe å henvise til, annet enn en mspaint tegning. I tillegg bør du ha gjort noen "mesterverk" før som vekker oppsikt.

Du kan jo prøve å sende en e-post til div. databutikker som komplett og microplex. Kansje du er heldig ;)

5763856[/snapback]

Han kan jo heller lese casemod FAQen der det står en liste med hvem som sponser og hvem som ikke sponser.

Men disse kan du prøve deg på ;)

3dfxcool.no

vendur.no

netshop.no

hobbyelektronikk.no

hammar.no

Lenke til kommentar

vendur er så og si garantert. Dem sponser alle med en gratis vifte og gratis frakt. Det er iallefall min oppfattning. Men det er jo bare til å lage en sketchup tegning. Finne ut hva du skal, gjerne begynne med det du kan gjøre før du for nye deler og lage en fin mail og sende rundt. Får sikkert mange nei og "men lykke til med prosjektet". But hey, thats life ;)

Lenke til kommentar

Hva tenker du på?

Ingen som vil sponse deg med penger, cash kontant.

Det du gjør er å finner ut hva du ønsker å bruke.

Det jeg håpet dere kunne hjelper meg med er

- plexiglass

- 120mm vifter

- ....

Jeg setter stor pris på alt form for sponsing og håper på et positivt svar

Noe sånt skal det lyde;)

Lenke til kommentar
Ja jeg tenkte meg det, men er det for stort å spørre om noe som koster f.eks 4-500 kr?

5768114[/snapback]

Tja, er jo fult mulig å prøve ;) Hvis ikke så kan jo du bare spøre om noen rabater på det du skal ha da.

Selv fikk jeg spons på 500-600 kr fra shg.no :w00t:

Lenke til kommentar
Ja jeg tenkte meg det, men er det for stort å spørre om noe som koster f.eks 4-500 kr?

5768114[/snapback]

Tja, er jo fult mulig å prøve ;) Hvis ikke så kan jo du bare spøre om noen rabater på det du skal ha da.

Selv fikk jeg spons på 500-600 kr fra shg.no :w00t:

5768614[/snapback]

Du ble spesielt behandlet da :p heha!;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...