anaconda Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei Bestilte noe fra komplett søndag. Måtte da velge om jeg skulle ha hentemelding pr e-post eller sms. Dette har jeg aldri vært borti før. Får jeg hentemelding sendt til e-post adressen min da? Skriver jeg den ut og leverer på postkontor? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Det er korrekt. Sitat Komplett.no SMS/Epost-varsling I samarbeid med Posten har vi nå lansert SMS og E-post varsling når en pakke er klar for avhenting eller blir kjørt ut. Om ønskelig kan du da få en SMS eller E-post i tillegg til hentelapp. Tjenesten er tilgjengelig på Servicepakker, Ekspresspakker, Hjem på kvelden og Dør/Dør pakker. Du kan velge ønsket varsling i kassen under en handel. Du finner dette under punktet advisering når du går inn for å redigere din leveringsadresse. Vårt system vil da lagre ønsket varslingsmåte under dine kontoinstillinger slik at du får samme type varsling på din neste handel. Tjenesten er gratis. På denne måten kan du hente pakken når den er registrert på postkontoret og må ikkje vente på hentelapp i posten. Du kan jo òg bruke sporingsnummeret på leveringa. Endret 23. februar 2006 av zeph Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hentemelding på SMS har eksistert i noen år. DEt er Posten som tilbyr det, ikke bare for de som handler hos Komplett. Du skriver bare opp nummeret du får og viser når du skal hente pakken. Eller viser fram telefonen. Hentemelding på epost tror jeg er ganske nytt. Fordelen er naturligvis at du slipper å dra hjemom for å finne en hentemelding i postkassen. Kan hente pakken på vei hjem. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Syns ikke dette fungerte spesielt bra. Fikk hentemelding i posten før jeg fikk e-post. Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Det eneste du egentlig trenger er de to siste sifrene i sporingsnummeret og navnet ditt, sett ut ifra at du vet hvilket postkontor pakken havner på. Hvis du vet sporingsnummeret og tror pakken er kommet en dag du ikke har fått lappen i posten kan du bare gå å hente pakken med disse sifrene.. Endret 25. februar 2006 av Dozer_ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Syns ikke dette fungerte spesielt bra. Fikk hentemelding i posten før jeg fikk e-post. 5662911[/snapback] Jeg fikk sms på morgenen da jeg satt på buss til skolen, før posten hadde åpnet (da de fikk registrert pakkene på kontoret) Lappen lå i postkassen etter skolen.. ^^ Det eneste du egentlig trenger er de to siste sifrene i sporingsnummeret og navnet ditt, sett ut ifra at du vet hvilket postkontor pakken havner på. Hvis du vet sporingsnummeret og tror pakken er kommet en dag du ikke har fått lappen i posten kan du bare gå å hente pakken med disse sifrene.. 5662915[/snapback] Jeg sa bare navnet mitt, og måtte vise legitimasjon en gang jeg ikke hadde med lapp.. Funket det! Bare at de ville ha leg for "sikkerhetsskyld".. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg sa bare navnet mitt, og måtte vise legitimasjon en gang jeg ikke hadde med lapp.. Funket det! Bare at de ville ha leg for "sikkerhetsskyld".. 5664027[/snapback] Jeg ville tro det funker best på mindre postkontor. På større postkontor vil det jo ta meget lang tid å se på alle pakkene for å finne den ene som er din. Hvis du derimot har med pakkenummeret virker det jo som om de har i datasystemet sitt hvilken hylle pakken er plassert på, og kan gå direkte og finne den. Noe som forundrer meg er at jeg ofte henter pakker på postkontoret og viser frem en utskrift fra postens pakkesporing på nett - og jeg blir ALDRI spurt om legitimasjon. På oppkravspakker er det jo nesten grei, men på pakker som er forhåndsbetalt synes jeg det virker litt risikabelt... Det er sikkert fort gjort å mekke et program som prøver forskjellige kombinasjoner av pakkenummer og filtrerer ut de pakkene som nylig har havnet på ditt lokale postkontor...så kan man jo bare stikke og be om å få hentet pakkene. Hvis de er sendt i oppkrav kan man jo bare si man har glemt igjen lommeboka hjemme...og la den ligge... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Det er sikkert fort gjort å mekke et program som prøver forskjellige kombinasjoner av pakkenummer og filtrerer ut de pakkene som nylig har havnet på ditt lokale postkontor Korleis skal dette programmet kunne filtrere ut pakkesporingsnummeret då? Må inn på Posten sine system då. Å skrive ut pakkesporing er faktisk ganske sikkert, då det er sjeldan folk driv å slenger rundt seg med kontoinformasjonen til den aktuelle nettbutikken. Den lettaste måten å stjele pakkar er å finne hentelappen i posten til folk, skrive under og hente den. Endret 25. februar 2006 av zeph Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er sikkert fort gjort å mekke et program som prøver forskjellige kombinasjoner av pakkenummer og filtrerer ut de pakkene som nylig har havnet på ditt lokale postkontor Korleis skal dette programmet kunne filtrere ut pakkesporingsnummeret då? Må inn på Posten sine system då. 5664176[/snapback] Programmet måtte selvsagt benytte seg av postens pakkesporingssystem som er tilgjengelig via www.posten.no... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg ville tro det funker best på mindre postkontor. På større postkontor vil det jo ta meget lang tid å se på alle pakkene for å finne den ene som er din. Hvis du derimot har med pakkenummeret virker det jo som om de har i datasystemet sitt hvilken hylle pakken er plassert på, og kan gå direkte og finne den. jepp, er på det lokale "post i butikk" stedet.. Ikke så veldig stor trafikk der.. men de leter seg jo frem til pakken da.. Jeg bare står der, og ser pakken og sier "mjeah, den ligger til venstre der ;P" Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hos meg blir alltid pakkene levert på døren på formiddagen, foretrekker det slik jeg Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jobber selv på rimi for øyeblikket med post i butikk. Tingen er at pakkene merkes med de to siste sifrene slik at det skal gå fort å finne de, er det mange pakker og folk kommer kun med navn er det bare tull å begynne å lete... Slike pakker trenger skal det ikke være nødvendig å vise leg i det hele tatt, kun på rekomandert sendinger de... synes egentlig det er litt rart selv, folk kan jo faktisk komme å si at det er pakken min og skrive under med falsk navn, så vips har de en ny julepresang.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Å skrive ut pakkesporing er faktisk ganske sikkert, då det er sjeldan folk driv å slenger rundt seg med kontoinformasjonen til den aktuelle nettbutikken. 5664176[/snapback] Tok meg ca 60 sekunder å finne sporingslink til to andre pakker en nettbutikken jeg kjøpte fra hadde sendt. Sporingsnummeret økes med ca 7 for hver pakke. Med andre ord slutter ditt nummer på 10, slutter muligens neste kolli på 17. Jo mer jeg tenker over det, jo lettere er det jo egentlig å stikke av med andres pakker. Dersom du bor i Oslo og sitter en time og leter på Posten.no finner du nok en annen pakke som har havnet på et postkontor i Oslo. Da er det jo bare å skrive ut hentelappen, og signere. Endret 27. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Sporingsnummeret økes med ca 7 for hver pakke. Med andre ord slutter ditt nummer på 10, slutter muligens neste kolli på 17. 5676289[/snapback] Det nest siste sifferet øker med én for hver pakke. Det siste sifferet er et kontrollsiffer, som kan regnes ut hvis du vet alle de andre sifrene. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Det siste sifferet er et kontrollsiffer, som kan regnes ut hvis du vet alle de andre sifrene. 5676401[/snapback] Det stemmer nok ikke. Et kontrollsiffer som øker med 7 for hver gang høres ikke særlig kontrollert ut Sporingsnummeret øker med 7, eller 17 - med noen få unntak (sendinger som slettes/ikke overføres?). Endret 28. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det siste sifferet er et kontrollsiffer, som kan regnes ut hvis du vet alle de andre sifrene. 5676401[/snapback] Det stemmer nok ikke. Et kontrollsiffer som øker med 7 for hver gang høres ikke særlig kontrollert ut Sporingsnummeret øker med 7, eller 17 - med noen få unntak (sendinger som slettes/ikke overføres?). 5676819[/snapback] Det er mulig det er forskjell på nummerseriene avhengig av pakketype, blanketttype (EDI eller ikke) eller noe... Jeg tittet iallefall på en bunke blanketter for servicepakker, og der var det slik jeg beskrev. Nest siste siffer økes med én for hver pakke, og aller siste siffer virker tilfeldig. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det er mulig det er forskjell på nummerseriene avhengig av pakketype, blanketttype (EDI eller ikke) eller noe... Jeg tittet iallefall på en bunke blanketter for servicepakker, og der var det slik jeg beskrev. Nest siste siffer økes med én for hver pakke, og aller siste siffer virker tilfeldig. 5676848[/snapback] Ah, jeg snakker om EDI-sendinger. Dvs, sendinger med sendingsnumre som starter med 370702........ De "manuelle" sendingene virker å være mer tilfeldig ja. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 La oss nå ikke oppfordre til at folk skal begynne med kjeltringstreker her og - det finnes nok kjeltringer som det er. Hvis dette blir misbrukt må vi vel alle snart gå å vente på hentelappen dvs ca pluss et døgn, ha med legimentasjon ++ Lenke til kommentar
jonernhagen Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hentemelding på SMS har eksistert i noen år. DEt er Posten som tilbyr det, ikke bare for de som handler hos Komplett. Du skriver bare opp nummeret du får og viser når du skal hente pakken. Eller viser fram telefonen. Hentemelding på epost tror jeg er ganske nytt. Kom nettopp over en gratis tjenste på pakkespor.no. Den lar deg opprette epost varsler for alle pakker sendt gjennom posten. Man taster inn sporingsnummer og mail-adresse, og så får man epost hver gang pakken får ny status (f.eks utlevert). Kjekk sak. Jonern Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Fra komplett og nesten alle andre webshops for man jo post pakke sporings nummeret på epost. Eg pleier å mekke ein link i favorittene mine med det søket (og firefox foxmark så blir jo det syka til alle pc'ene mine automagisk) også sjekker eg om morgonen kor langt pakken er kommet, og om den er på rett veg. Var ein gang pakken min var oppi Tromsø når den kun skulle til Sogn og Fj... blei ein tlf til posten da ja, dei skulle få den nedigjen sa dei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå