karlif Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei, Jeg har en Toshiba Satellite M40 bærbar pc med en Fujitsu mvh2080ah harddisk på 80gb. Denne har jeg hatt i ca 6 mnd, og jeg fant ut at det var på tide å formatere. Det gikk greit, og jeg la inn programvare som fulgte med maskinen. Så starter problemene. Jeg prøver å installere ett program fra et cd image på harddisken, men det henger seg og jeg får Sirkulerende overflødighetskontroll (CRC). Så får jeg bluescreen med Kernel Debugger Error. Så prøver jeg å kjøre scandisk. Der kommer det opp at det blir funnet problemer med filsystemet. Men scandisk klarer ikke å reparere feilen. Deretter kjører jeg ett harddisk diagnostics program. Der får jeg Read/Write error. Er det sansynlig at harddisken min har kræsjet? Er det noe lurt jeg kan gjøre for å prøve å reparer den? Eller burde jeg vurdere å kjøpe en ny harddisk? Jeg orker faktisk ikke å sende den tilbake til lefdal, og at de skal sende den fram og tilbake i månedsvis for å eventuelt gjøre noe. Da kjøper jeg heller en ny disk, for jeg er rimelig avhengig av å ha maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå