Gå til innhold

Windows Mobile 2003 vs. Windows Mobile 5

Ola92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definer "formater".

WM 5 er jo det nyeste. Riktignok litt bugs, men snaaart kommer AKU2 som vi gleder oss til. Akkurat nå er det nok flere programmer som støttes av WM2003 enn av WM5, men gi det litt tid så kommer det seg.

Hvis du skulle kjøpe en ny maskin som kun kunne ha ett operativsystem, ville du da kjøpt Windows XP eller Windows Vista (hvis vi sier det har kommet ut)? ;)

Lenke til kommentar
Definer "formater".

WM 5 er jo det nyeste. Riktignok litt bugs, men snaaart kommer AKU2 som vi gleder oss til. Akkurat nå er det nok flere programmer som støttes av WM2003 enn av WM5, men gi det litt tid så kommer det seg.

Hvis du skulle kjøpe en ny maskin som kun kunne ha ett operativsystem, ville du da kjøpt Windows XP eller Windows Vista (hvis vi sier det har kommet ut)? ;)

5658343[/snapback]

Hva er så bra med AKU2? :hmm:

Lenke til kommentar
Definer "formater".

5658343[/snapback]

Jeg ville faktisk valgt Windows XP :p da jeg mener microsoft forhaster seg med å pumpe ut nye OS før de er ferdig...

//Marius...

(Måtte kværulere litt ^^ )

Lenke til kommentar
Hva er så bra med AKU2?   :hmm:

5659171[/snapback]

http://www.windowsmobile.no/Article542.phtml

(Måtte kværulere litt ^^ )

Det er greit hvis du forteller hva "kværulere" er... : :p

5659487[/snapback]

ikke mobb mine norsk kunnskaper :p det er ikke lett å måtte holde styr på så mange språk på en gang :p Engelsk, Norsk, Svensk, Tysk og fransk :p med tanke på min unge alder er jeg meget imponert over meg selv :p

Lenke til kommentar

Så stopper man alt OT praten.

Trådstarter:

WM5 støtter kun VGA skjermer så vidt jeg vet (på pocket pc'er).

Den har en god del forbedringer som jeg ikke husker i farta.

Edit: Formater?: Tror WM5 støtter WM2003 programmer.

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

5659766[/snapback]

Feil, WM5 støtter alle formater som WM5 devices kommer i. Du har devices i QVGA og VGA, med mange forskjellige oppløsninger.

Tror WM5 støtter WM2003 programmer.

5659766[/snapback]

De aller fleste applikasjoner som er laget for WM2003 vil virke under WM5, men hvis du vil være sikker på å ha en stabil maskin, let etter applikasjoner som er blitt oppgradert, eller hvor utviklerene sier applikasjonen er testet på WM5.

Lenke til kommentar

5659766[/snapback]

Feil, WM5 støtter alle formater som WM5 devices kommer i. Du har devices i QVGA og VGA, med mange forskjellige oppløsninger.

5659766[/snapback]

De aller fleste applikasjoner som er laget for WM2003 vil virke under WM5, men hvis du vil være sikker på å ha en stabil maskin, let etter applikasjoner som er blitt oppgradert, eller hvor utviklerene sier applikasjonen er testet på WM5.

5666826[/snapback]

Bra du kunne bekrefte dette, da jeg var under tvil.

Lenke til kommentar

5659766[/snapback]

5659766[/snapback]

5666826[/snapback]

Takk for svaret! :thumbup:

Jeg hadde tenkt å kjøpe HP Ipaq HX4700 eller Dell Axim X51v (på tilbud nå), men jeg var usikker på hvilket operativsystem som var best, men nå går jeg for X51v :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har en Ipaq 4700 og skulle oppgradere til SP2.Jeg får til svar at den forventede versonen ble ikke funnet på systemet.Pussig melding.Jeg har Windows mobile 2003 SE.

Hvor kan man finne programmer til denne maskinen(foto,musikk)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

største forskjellen på 2003 og 2005 er at 2005 bruker en minnetype til å lagre på som husker selv om batteriet er tomt, men baksiden er at det går en del tregere med å lese skrive til denne nye minnebrikken enn den gamle.

Er en del andre endringer også, foreslår at du finner ett dokument som lister opp endringer.

http://www.amobil.no/artikler/mobil-progra...telefoner/14432

http://www.smartmobil.no/modules.php?op=mo...order=0&thold=0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...