Shoo Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg har tidligere sett at det kreves minst 256 _eller_ 512MB RAM for at Win XP Pro skal kunne kjøres hakkefritt... Vel, jeg sitter nåpå en PC som hark un 128MB RAM (og 1.3Ghz) og den er veldig treig. Den har WinXP Pro installert. Alt går særdeles treigt på denne PC'en (starte programmer og åpne mapper/vinduer). Hvordan tar jeg å fikser dette? Skaffe mer RAM, kanskje? Vil det løse problemet med at PC'en jobber treigt? PC'en er fra 2003-2004 da... Den personen som eier maskinen har tidligere trodd at det er virus som kan være årsaken til det her,men etter å ha kjørt utallige scans med forskjellige AV-programmer, fjernet en del rot og skrot i PC'en, er den like treig. Noen som kan hjelpe meg med dette, kanskje? Takker for hjelpen på forhånd, som vanlig. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Da foreslår jeg at du dropper ut Windows WP og instalerer 2000 Professinal i sdetet.. Eller så må du oppgradrere RAm'en din (og reinstalere Pc'en for da blir du kvitt ALL Spy-ware og virus, samtidig som du har mer RAM håper du fikk svar på du du trengte Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Du kan kjøre anti-spyware og ta ein virussjekk. Gå inn i enhetsbehandling (Ctrl+Alt+Del) og sjå om det er prosesser som trekker mykje CPU eller minne. Endret 23. februar 2006 av zeph Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Vel, installering av Win200 er uaktuelt, desverre. Har ikke mulighet for det. Det er vel bare å ta en virussjekk hvis jeg tar å setter inn en nyinnkjøpt RAM brikke, er det ikke bare å gjøre så, kanskje? Jeg ser at det er prosessene som gjør at minnet kun har 20MB igjen til overs... CPU'en kjører som den skal, altså. Ikke noe problem med den. Såeh, jeg kan vel ta en nyinnkjøt brikke, sette den inn også ta et par scans, mhm? Takker for svarene deres... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå