robinskoppum Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Morn! Plutselig en dag sluttet pcen å funke, og den ville ikke laste inn Windows XP, den kom til det punktet hvor den loader inn Windows XP. Så jeg tenkte at jeg måtte formatere, men når jeg gjorde det fikk jeg blåskjerm med registry error. Har hatt samme problemet et par ganger tidligere. Da har jeg tatt ut HDen med operativsystemet på og tatt den med ned til en kompis, og formatert harddisken derfra. Nå har han imdlertidig ikke mulighet til å hjelpe meg, så jeg lurte på om noen av dere kloke mennesker hadde et fornuftig svar på hvordan dette kan løses? Har to S-ATA disker. På forhånd takk Lenke til kommentar
tukols Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Når du har opplevd dette før, kan det skyldes en hardware feil i systemet ditt. Det kan være RAM, processor, strømforsyning etc. Prøv å les litt hvad microsoft sier til dette. http://support.microsoft.com/?kbid=822705 Du kunne evnt. prøve å hente memtest og starte med å sjekke ut minnebrikkene dine. Hilsen tukols Edit: Har du "overclokket" minne? Eller CPU? Så kan du prøve å sette "load setup default" eller optimized default i bios. (Ordlyden litt avhengig av hvilken bios du har) Endret 24. februar 2006 av tukols Lenke til kommentar
robinskoppum Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Tusen takk, da skal jeg prøve ut dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå