Gå til innhold

Linke Ip adr til et domene, for serverpålogging

Pixi

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en server her hjemme, som er tilgjengelig via nettet. De skriver inn IP-adressen min og :3389 (som er RDP porten). Men vil gjerne ha det slik at de skriver inn en vanlig adresse i Remote Desktop (ex: servern.ettellerannet.com), så kommer de inn på serveren.

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette?

MVH

Pixi!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hei.

Har en server her hjemme, som er tilgjengelig via nettet. De skriver inn IP-adressen min og :3389 (som er RDP porten). Men vil gjerne ha det slik at de skriver inn en vanlig adresse i Remote Desktop (ex: servern.ettellerannet.com), så kommer de inn på serveren.

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette?

MVH

Pixi!

5654767[/snapback]

Hvis du har fast ip-adresse og tilgang på ett dommene. kan du få han/hun som er admin for dommet til og pekke ett sub dommene mot din ip adresse.

så kan du logge deg på med sub.dommene.com. hvis du har en litt avansert router, gw.. kan du sette opp hvem ip adresser som skla ha tilgang til RDP mot din maskin ifra netternettt.

Da kan du også få at sub.dommene.com går alltid på rdp porten.

da vill jeg lest litt om linux router med FWBUILDER, DNS, BIND og DHCP. Det lettes er vel og få dem som er admin for dommet til og sette vhosten med port :p hvis du ikke vil lære åssen det gjøres da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...