mr_trout Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 I følge den ipconfigen har du ikke noe trådløskort tilkoblet i det hele tatt. Disse innstillingene gjelder kun det kablede kortet ditt Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 hmm det var litt rart. Når jeg søker etter trådløst nett med USB adapteret på den andre pcen så får jeg opp routeren min og jeg får koblet til men når jeg åpner Internet Explorer kommer bare opp en hvit side som sier at web-siden ikke kunne åpnes. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 hmm det var litt rart.Når jeg søker etter trådløst nett med USB adapteret på den andre pcen så får jeg opp routeren min og jeg får koblet til men når jeg åpner Internet Explorer kommer bare opp en hvit side som sier at web-siden ikke kunne åpnes. 5656330[/snapback] Tipper du har problemer med usbadapter og gammelt operativsystem og/eller valg av konfigurasjonsverktøy. Trøblet med akkurat det samme utstyret på en PC i går. Det er en eldre pc med USB1 men kjører dog XP. Etter reinnstallasjon av netgear software, konfigurasjon gjennom denne og avslått brannmur fikk jeg det på sett og vis inn, men det virket ustabilt. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Mulig det ja. "fikk det på sett og vis inn"? Har en nyere PC til med XP så jeg får prøve på den i morgen. Win98 er ikke akkurat det beste å holde på med. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det begynner å bli litt sent, og jeg blander litt snørr og bart her Det du må gjøre: Koble usb-adapteret til 98 boksen, og la den koble seg opp mot routeren. Åpne et DOS-vindu og skriv inn winipcfg. Her vil du kunne lese av ipkonfigen. Du kan også prøve å trykke på release og renew knappen for å hente nye innstillinger. Husk at IP skal være på formen 192.168.1.x Du kan evt. prøve å sette en fast IPadresse, og legge inn gateway og dnsservere manuellt. 98 bokser er av og til litt sære. Kjører du forresten med eller uten kryptering og MAC filtrering? Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Kjører med Mac filtrering, har lagt inn mac adressen så routeren tillater den oppkobling. Ikke slått på noe "security options" WEP eller WPA-PSK kryptering nei. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Her er IPconfigen på 98 maskinen. På det tredje bildet nederst til høyre ser man at jeg er koblet til NETGEAR som er navnet på nettverket. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Du er helt sikker på at USB-adapteret er installert riktig med drivere osv? Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg hadde vel ikke kunnet koble til nettverket uten at driver osv hadde vært riktig installert, eller?? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Jeg er usikker, derfor jeg forslo å teste det. Du kan jo fjerne den og installeren på nytt for å teste. Sjekk at du bruker riktig driver osv. I og med at du ikke finner noe Trådløst nettverkskort ved ipconfig kan det jo virke som om det ikke er riktig installert. Endret 26. februar 2006 av jdmonstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå