LarsP Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Ja, det var virkelig fantastisk. Skulle ønske jeg hadde litt dry-tech liggende her nå. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 39 kalorier?? Husker gode gamle militærmaten gav ca 8000kcal per dag. 5666578[/snapback] Det var vel "tider det"... 5666598[/snapback] BUHU, næring er ekkelt! Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Vanskelig å si om sucralose er bedre enn aspartam eller ikke, er vel som det som det er med aspartam noen står på sitt å mener det er ufarlig mens andre er skeptiske til det.. Har vel aldri kommet noen sterke bevis på at aspartam skal være så veldig kreftfremkalende heller. Fanta free er faktisk ikke sukkerfri bare "no added sugar". Hvis man drikker mye fanta free hver dag og hvis man kan få i seg 39kcal mindre ved å gå over til cola light så er det faktisk en forskjell det også. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 39 kcal mindre dagen om du drikker halvannen liter, vel og merke. Fanta Free inneholder også aspartam, men den inneholder vel muligens litt fruktråsaft, og i denne er det sukker. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 39 kcal mindre dagen om du drikker halvannen liter, vel og merke. Fanta Free inneholder også aspartam, men den inneholder vel muligens litt fruktråsaft, og i denne er det sukker. 5666639[/snapback] Man trenger 10.000 kalorier for mye for å legge på seg en kg. Man må drikke mye (og i tillegg spise mye) for å legge på seg av å drikke 1,5 liter fanta free istedet for cola light. 39 kalorier er unnagjort på 6 minutter på sykkel eller noe For meg som har svært lavt kalori-inntak til daglig spiller de få kaloriene null rolle. 39 kalorier.. til sammenligning finner du oppimot 240 i en Go-morgen yoghurt. Så jeg tror ikke hverken jeg eller noen andre skal "ha dårlig samvittighet" for å velge fanta free framfor cola light. Det er verre med de som er skikkelig store, og som bælmer i seg sukker-cola som om det var vann Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 http://fulcola.com/showcola.asp?id=89 Utmerket side for de som interreserer seg for... cola.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Man trenger 10.000 kalorier for mye for å legge på seg en kg. Det spørs jo hvor mye man forbrenner. Man må drikke mye (og i tillegg spise mye) for å legge på seg av å drikke 1,5 liter fanta free istedet for cola light. Man vil ikke se forskjell ved bytte av lettprodukter. 39 kalorier er unnagjort på 6 minutter på sykkel eller noe Correctomundo (54 kalorier ved gjennomsnittfart ~75 på 6-minutters oppvarmingsprogram) For meg som har svært lavt kalori-inntak til daglig spiller de få kaloriene null rolle. 39 kalorier.. til sammenligning finner du oppimot 240 i en Go-morgen yoghurt. 5667010[/snapback] Teller man kaloriverdier under et par hundre så har man et aldri så lite problem. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg må drikke light-brus fordi det er anlegg for sukkersyke i min familie. Alle som tror de kan trykke i seg litervis av brus hver dag og slippe unna med det, kan være de får seg en ubehagelig overraskelse i framtiden. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg må drikke light-brus fordi det er anlegg for sukkersyke i min familie. Alle som tror de kan trykke i seg litervis av brus hver dag og slippe unna med det, kan være de får seg en ubehagelig overraskelse i framtiden. 5667049[/snapback] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg må drikke light-brus fordi det er anlegg for sukkersyke i min familie. Alle som tror de kan trykke i seg litervis av brus hver dag og slippe unna med det, kan være de får seg en ubehagelig overraskelse i framtiden. 5667049[/snapback] Selv er jeg ganske bekymret for å få sukkersyke en gan. Jeg drikker ikke så veldig mye brus, men spiser godterier daglig i gjennomsnitt.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Man trenger 10.000 kalorier for mye for å legge på seg en kg. Det spørs jo hvor mye man forbrenner. Ja hei hei! Det jeg prøvde å si da, var at man må innta 10.000 kalorier MER enn man forbrenner. Om man gjør det på en uke eller en mnd er hipp som happ, den kiloen vil komme uansett. Altså. Om man forbrenner 2500 kalorier, men inntar 3000 kalorier per dag (pga mye god mat, snop og brus f.eks) vil man etter 20 dager ha gått opp en kg. i teorien Og til deg som mente man har ett problem om man teller kalorier under 100.. ja, jeg er sånn ganske enig der. Man bør ikke bekymre seg for 39 ekstra kalorier om dagen. Men jeg går på lavkalori-diett, og helt i begynnelsen var det omtrent så hver kalori telte, og jeg vurderte hver gullerot jeg spiste. Ekstremt ja, men det funka.. men ikke i lengden. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Smaker likt synes jeg. Noen som har oppskrifta haha...kødder Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Det er vel ikke dokumentert at du får sukkersyke type 1 av å spise mye sukker. Men at når du blir eldre spiller kostholdet en vesentlig rolle om du får type 2. Jeg hadde et utmerket kosthold og trente ganske mye, da jeg fikk diabetes. Ingen i familien eller slekta har diabetes, så det er nok en del andre faktorer som spiller en vesentlig rolle her en arv og kosthold. Men dette var jo litt off topic Men det ska sies å få diabetes er en super slankekur, jeg vegte hele 29kilo da jeg fikk diabetes som12åring Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Men det ska sies å få diabetes er en super slankekur, jeg vegte hele 29kilo da jeg fikk diabetes som12åring 5667597[/snapback] mer oftopic: Ja, det fungerer ypperlig som slankekur =) Jeg gikk ned sikkert 20kg som 13 åring Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Men det ska sies å få diabetes er en super slankekur, jeg vegte hele 29kilo da jeg fikk diabetes som12åring Diabetikere har jo ekstra stor sjanse for å bli overvektige... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Men det ska sies å få diabetes er en super slankekur, jeg vegte hele 29kilo da jeg fikk diabetes som12åring Diabetikere har jo ekstra stor sjanse for å bli overvektige... 5667680[/snapback] Det er 2 typer diabetes, Type 1 og Type 2. Type 1 er den formen for diabetes der man må få insulin inn i kroppen via sprøyte/pumpe. Type 2 kan få via piller også. Type 2 er det overvektige og folk med alt for høyt inntak av sukker kan har sjangse for å utvikle. Type 1 ligger i genene, men kan også utvikles uten at noen i familien har det. Håper det hjalp litt Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Selvsagt. Tenkte ikke på det i farten. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg drikker Pepsi Twist på boks (tyske) og pisser Coca Cola Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg drikker Pepsi Twist på boks (tyske) og pisser Coca Cola 5673276[/snapback] oi... Jeg har nemlig ei kasse med pepsi twist jeg skulle ønske var Coca Cola.. Lyst å komme på besøk? Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hmm, om bæsjen lukter søtt er det vel bare behagelig? Og at det faktisk lukter søtt betyr jo bare at det kommer ut sånn som det skal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå