Gå til innhold

Ny coca cola light?

aldrimerforum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes den nye Cola Light uten Aspartam smakte skikkelig dritt. Jeg ble ordentlig lei meg når jeg fant ut at de faser ut den med aspartam. Skulle gjerne drukket sukkerholdige brustyper, men har diabetes, så det stopper med Light variantene. Jaja, Tab Xtra er vel den Lightvarianten som smaker mest likt "Vanlig Cola".. Ihvertfall min favoritt av Colaetterlignerne :)

Lenke til kommentar
Varrierer litt, men fortrekker klart Cola Light, på tross av 0,1 kcal mer per desiliter.  Pepsi Max er jo fortsatt aspartam, og dermed "kreftfarlig" ved inntak over tre liter om dagen eller hva det er de sier. Problemet er bare at jeg fort vekk heller i meg tre liter...

5660158[/snapback]

Foretrekker helt klart Cola Light, det er bare så utrolig godt :love:

Varierer av og til med Fanta Free da, men den er ikke like populær.

Mange påstår at lightbrus ikke er bra når man skal slanke seg og at man heller skal drikke vann. Jeg har lest på "slankesiden" min at jeg trygdt kan helle i meg så mye jeg bare gidder, for det er såppass få kalorier i at det ikke telles med omtrent engang.

Men når jeg er på jobb foretrekker jeg vann, for der har de sånn isvannsautomat :love: Prøver å drikke 1,5 liter i løpet av arbeidsdagen. Så kan jeg heller kose meg med (light) brus om kvelden :)

Og den kreft-faren.. pfft...

Lenke til kommentar
Mange påstår at lightbrus ikke er bra når man skal slanke seg og at man heller skal drikke vann. Jeg har lest på "slankesiden" min at jeg trygdt kan helle i meg så mye jeg bare gidder, for det er såppass få kalorier i at det ikke telles med omtrent engang.

5660198[/snapback]

Alle har sin version om hvordan man slanker seg best. "Den måten og den måten"..

Lightbrus smaker drit synes jeg og benyttes ikke av meg.

Lenke til kommentar

Jeg teller da med kaloriene. Fanta Free er forøvrig en del mer kcal enn i cola light.

Etter husk er det omtrent slik:

Pepsi Max: 0,3

Cola light: 0,4

Cola light med lime: 1

Sprite Zero: 2

Fanta Free(og her er det en kcal forskjell på orange og den andre, jeg kan abre ikke huske hvem som hadde færrest): 2-3

Ikke den store forskjellen, men skal du helle i deg halvannen liter utgjør forskjellen på en halvannen liter cola light(15*0,4=6) og fanta free, den med flest kcal(15*3=45) hele 39 kalorier. Noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Jeg inntar 2-3 liter Cola Light daglig. Jeg har et problem.

5656509[/snapback]

Skjønner egentlig ikke hvordan folk klarer det..

Hadde en periode der jeg kjøpte meg en halvliter cola hver dag, men forsto meg aldri på de i klassen som faktisk drakk flere liter for dagen..

Drikker nå veldig sjeldent brus egentlig.. Drikker heller vann fremfor alt annet

5656772[/snapback]

Min pers er 3,5l på 1 time :w00t:

Måtte pisse en del etterpå da

Lenke til kommentar
Jeg teller da med kaloriene. Fanta Free er forøvrig en del mer kcal enn i cola light.

Etter husk er det omtrent slik:

Pepsi Max: 0,3

Cola light: 0,4

Cola light med lime: 1

Sprite Zero: 2

Fanta Free(og her er det en kcal forskjell på orange og den andre, jeg kan abre ikke huske hvem som hadde færrest): 2-3

Ikke den store forskjellen, men skal du helle i deg halvannen liter utgjør forskjellen på en halvannen liter cola light(15*0,4=6) og fanta free, den med flest kcal(15*3=45) hele 39 kalorier. Noe å tenke på?

5660288[/snapback]

Hva er 39 kalorier da? 9 minutter med aktiv sex eller noe :thumbup:

Lenke til kommentar

39kalorier er ingenting. Tror seriøst ikke det er noe å bry seg om i det hele tatt :) Kreft...joa mulig det, men jeg klarer å ikke ta sånt så veldig seriøst, virker som man får kreft av alt. Du får diabetes av å leve usunt, jeg var sunnheten selv men fikk det alikevel :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...