RamGuy Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg hadde tenkt til å anskaffe meg er Sokkel 939 system nå, og dermed tenkte jeg å anskaffe er DFI LanParty nForce 4 SLi-DR hovedkort. Men den finnes jo i mange utgaver. Mitt første sprøsmål blir da: Hva er forskjellen på UT og ikke UT hovedkortene? Eks: UT Eks: Ikke UT Mitt andre spørsmål er: Hva er egentlig forskjellen på SLi-DR, SLi-DR Expert og SLi-DR Venus hovedkortene? Mitt siste spørsmål er: Jeg må laste ned den nyeste nForce4 Chipset driveren, fordi jeg trenger spesial driveren til Windows XP Professional x64 Edition, er det nForce4 AMD, nForce4 AMD/Intel x16 eller nForce4 Professional drivern jeg skal ha til disse DFI LanPart nForce4 SLi-DR hovedkortene? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 ikke så godt å si hva som er forskjellen i farta, men jeg tror de fleste eller alle dfi korta med nf4 brikkesett som blir solgt her i landet er UV uansett. du skal ha nforce 4 professional tenker jeg venus kortene har litt bedre transistorer og er produsert i 1000 (tror jeg) utgaver, derfor den sykt høye prisen. gå for vanlig DR eller Expert dersom du trenger masse s-ata porter. sli d dersom du skal ha sli oppsett og et vanlig ultra D dersom du ikke planlegger sli heller. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Han skal bruke den vanlige nForce 4 AMD-driveren. Professional-driveren er til workstation/server-chipsettet. Lenke til kommentar
speaker Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Forskjellen er i Bundle. Lanparty kortene har en stor bundle med bla. uv-sleeving og front-x samt en sånn bære sak til kabinettet. Ut kortene kommer uten alt stæsjet. der følger det bare med kabler, maual osv. Hvis du skal ha expert kortet så er det rimelig kresent på minne. drøm å klokke med da Endret 23. februar 2006 av speaker Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Jeg har Corsair XMS3200LL TWINX DDR400 1024MB (2x 512MB) "CMX512-3200LL" minnebrikker, vil de funke? Tror jeg går for DFI LanParty nForce4 SLi-DR hovedkortet, det er jo billigere en Expert utgaven + at du for med alt det extra stæsje. Skal uansett bare bruke 1 S-ATA harddisk Endret 23. februar 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Alt det ekstra stæsjet som du sier er bare skrot. Rett og slett. Eg fant ihvertfall INGENTING nyttig der. Og dersom du bare skal ha en sata-disk i maskinen så bør du kjøpe SLI-D. R'en indikerer at det er en ekstra sata-kontroller på kortet. Og med mindre du har tenkt å kjøre to grafikkort i SLI-modus en gang i tiden så trenger du ikkje SLI heller. Da klarer du deg utmerket med ett nF4 Ultra-D kort, som er akkurat like godt til klokking som alle de andre kortene, men bare koster 1000kr. Ingen vits i å kaste vekk kr på ting du ikkje bruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå