*Magnus* Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei.. PC'en har funket helt fint i alle dager.. helt til nå.. da den i dag plutselig krasjet.. kunne ikke starte PC'en på grunn av en korrupt fil i system mappen for windows, så jeg måtte formatere. Greit det, jeg formaterte PC'en, men da jeg skullelogge meg på nettet igjen, kom jeg aldri innpå.. hvis jeg går innpå nettverksinstillinger og vleger den tilkoblingen som er der og trykker support. kommer det fram unavailable på alt : Ip adresse,DNS osv osv.. jeg har tukklet med dette lenge nå. til og med formatert enda en gang.. men får ikke nettet oppe.. er det noen som kan hjelpe meg, ved hvordan jeg kan får det opp? -takk Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det hadde vært greit å få vite litt mer om nettet du kjører... DHCP eller fast ip? Kobler du opp mot et modem, en ruter eller et annet opsett? Hans. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Det hadde vært greit å få vite litt mer om nettet du kjører... DHCP eller fast ip? Kobler du opp mot et modem, en ruter eller et annet opsett? Hans. 5654637[/snapback] ikke sikker med DHCP eller fast IP i føleg pappa sin PC - (ja vi kjører via ruter) så står det på hannes :Tilordnet av DHCP: som sagt.. kjører via ruter når jeg går in på pappa sin PC under nettverktilkoblinger så har han "Lokal tilkobling" som han bruker.. og "1394-tilkobling" som ikke er i bruk... jeg har nå bare 1394 tilkobling.. som IKKE er i bruk.. får ingen signal... må jeg lage en ny en? isaffall.. hvordan? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 du har antageligvis ikke installert drivere til nettverkskortet ditt... Start -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> datamaskinbehandling -> Enhetsbehandling har noen av enhetene et lite utropstegn eller kryss på seg? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 du har antageligvis ikke installert drivere til nettverkskortet ditt... Start -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> datamaskinbehandling -> Enhetsbehandling har noen av enhetene et lite utropstegn eller kryss på seg? 5654676[/snapback] MANGE med spørsmålstegn der ja... Ethernet controll og.. hvis det var det det sto.. den kanskje ? eller? opp til deg hva jeg sal gjøre neste men et er iallefall en lang liste av ting med spørsmålstegn på.. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Ethernetcontroller er nettverkskortet ditt, ja! Høyreklikk på den, og velg "Oppdater driver..." Da må du ha cd'n med drivere eller laste ned fra hjemmesiden til produsenten. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Ethernetcontroller er nettverkskortet ditt, ja! Høyreklikk på den, og velg "Oppdater driver..." Da må du ha cd'n med drivere eller laste ned fra hjemmesiden til produsenten. 5654775[/snapback] CD'e til D-link ruteren min er ødelagt lol.. så må jeg laste ned fra D-link sine sider og brenne den uta da eller fra pappa sin PC ? noen spesielle drivere jeg skal ha ? EDIT. D-link er rutern min EDIT2: eller.. hvilke drivere skal jeg skaffe.. kan de ligge på hovedkort CD'en? eller? ikke shelt sikker på hva jeg leter etter Endret 23. februar 2006 av *Magnus* Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 WOHO.. da var nettet oppe igjen.. de lå på HK cd'en TUSEN takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå