Gå til innhold

Nå er jeg lei av all fotballen...

Dragon Hunter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var selv lenge i mot fotball, fikk det kanskje litt "printet" inn av foreldre og familie, "fotball er en kjedelig sport", "vår familie har aldri brydd seg om sport, hvorfor skal du" osv. Men så snart jeg begynte å spille litt fotball med venner selv, og gjorde det beste jeg kunne for å forstå meg på spillet, ble det straks mye mer morsomt. Ble kjent med folk som har favorittlag, fikk meg egne favorittlag etterhvert, og fikk vel etterhvert en slags "kjærlighet" for spillet. Det er ikke fullt så banalt som en gjeng menn som løper etter en ball, selv om det kanskje synes slik for de som ikke vil sette seg dypere inn i det. Det er interessant å se samarbeidsevnen, teknikken og samspillet spillerne i mellom, og spenningen/overraskelsen når det skjer noe totalt uventet. Er enig i at mange kamper er dønn kjedelige å se på, men i flere kamper er stemningen direkte magisk, og absolutt alt kan skje. Minner for eksempel om Champions League finalen i fjor, selv for en ikke Liverpool-supporter må man si at den kampen var direkte magisk (selv om beinharde Milan fans kanskje mener noe annet...).

Nå ser jeg gjerne på fotball, noe som har en tendens til å plage foreldrene mine noe voldsomt, da de som nevnt ikke har peiling og vil ikke ha peiling på det. Vet at om de ikke vil slå over på noe annet, så er det kun for å tilfredstille meg... Men, det er i så fall deres eget problem. Simpsons går hver dag, gjerne flere ganger om dagen på ZTV etc., man kan få kjøpt det på dvd osv... Ser rett og slett ikke helt problemet der. Skjønner det kan være frustrerende å sette av tid til å se på tv, for så å oppdage at favorittserien blir erstattet med noe en absolutt ikke liker, men så lenge det bare er en serie, suck it up. Fotball er uansett en altfor utbredt sport til at det nytter å klage. I en ideel verden får vi kanskje egen fotballkanal etterhvert. I så fall skulle jeg gjerne skaffet meg tilgang til den. Inntil da, er det nok bare å finne seg i det... Puh, ble en lang og sen melding dette...

Lenke til kommentar

Ah endelig et sted man kan rase ut av seg pga fotball! :@

Hihi,

Kjøpte ikke tv2 en ny tv-kanal for å vise fotball??

Jo hva er det som visest der? Repriser av idol og bonderomantikk osv!?

Og enda en ting jeg ikke skjønner.. Hvorfor i alle dager satse penger på noen menn som ikke har sine egne baller å leke med, men må leke med en haug andre menn og med mange publikum..

*edit*

Ikke det at jeg er en tv-slave. Jeg forstår meg på spillet, jeg spiller det på fritiden selv. Men kan ikke forstå at folk vi se på det (det er dritt kjedelig)

Endret av Ole J
Lenke til kommentar

For de som ikke forstår hvorfor folk ser på fotball, handler det absolutt mest om følelser. Nerver, gleder og skuffelser du opplever sammen med andre supportere av samme lag, og noen herlige stunder når laget ditt vinner. Jeg husker godt semifinalen i cupen for to år siden, da Brann slo Stabæk 2-1, og både jeg og alle rundt meg på tribunen var helt i ekstase. Disse følelsene er kanskje vanskelig å forstå for folk som ikke har noe favorittlag eller ikke engang har spilt fotball selv (noe som er enda morsommere!), men det var helt fantastisk, det kan jeg love dere!

Fotballhatere som absolutt vil vite hvorfor sporten er så populær bør forresten lese boka "Soccer Tribe" av Desmond Morris. Den har ihvertfall gjort inntrykk på noen av vennene mine som ikke har likt sporten.

Og når dere ser at det går en fotballkamp på TV finnes det ihvertfall 20 andre kanaler det ikke går fotball på. I tillegg til en av-knapp faktisk. Den Simpsons-episoden som skulle vært sendt blir sikkert vist mange ganger i reprise uansett.

Lenke til kommentar
For de som ikke forstår hvorfor folk ser på fotball, handler det absolutt mest om følelser. Nerver, gleder og skuffelser du opplever sammen med andre supportere av samme lag, og noen herlige stunder når laget ditt vinner. Jeg husker godt semifinalen i cupen for to år siden, da Brann slo Stabæk 2-1, og både jeg og alle rundt meg på tribunen var helt i ekstase. Disse følelsene er kanskje vanskelig å forstå for folk som ikke har noe favorittlag eller ikke engang har spilt fotball selv (noe som er enda morsommere!), men det var helt fantastisk, det kan jeg love dere!

Fotballhatere som absolutt vil vite hvorfor sporten er så populær bør forresten lese boka "Soccer Tribe" av Desmond Morris. Den har ihvertfall gjort inntrykk på noen av vennene mine som ikke har likt sporten.

Og når dere ser at det går en fotballkamp på TV finnes det ihvertfall 20 andre kanaler det ikke går fotball på. I tillegg til en av-knapp faktisk. Den Simpsons-episoden som skulle vært sendt blir sikkert vist mange ganger i reprise uansett.

5663086[/snapback]

Problemet er bare at det kun går 2-3 timer med kvalitetsprogrammer daglig på TV, medregnet ALLE kanalene man får på et gjennomsnittlig kabel-TV-abbonoment. At fotballen avbrøt The Simpsons fjernet 30 minutter av de 120 minuttene hvor det faktisk går noe som er verdt å se på TV.

EDIT: Hvis jeg blir rik skal jeg kjøpe opp TV3 (og kanskje til og med Viasat) og få The Simpsons til å avbryte ALLE fotballkampene.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Problemet er bare at det kun går 2-3 timer med kvalitetsprogrammer daglig på TV, medregnet ALLE kanalene man får på et gjennomsnittlig kabel-TV-abbonoment. At fotballen avbrøt The Simpsons fjernet 30 minutter av de 120 minuttene hvor det faktisk går noe som er verdt å se på TV.

5663190[/snapback]

OK... Da er det din mening om hva som er verdt og se på TV, og hvis det ikke går et eneste program du mener er verdt å se på andre kanaler samtidig med fotballkampen er ikke det TV3s problem uansett. Og skal du dømme etter seertallene mener flertallet at kampen er mer interessant enn Simpsons.

Lenke til kommentar

Tilogmed mamma som ikke er fotballinteressert, synes det er gøy å se store kamper. Har dere som klager noengang sett Ronaldinho spille? Om dere har det men ikke lar dere imponere, ok gi opp, spill cs.

Det beste fotballminnet mitt var å sitte sammen med 20.000 andre brann supportere under cupfinalen for 1 år siden.

Lenke til kommentar
EDIT: Hvis jeg blir rik skal jeg kjøpe opp TV3 (og kanskje til og med Viasat) og få The Simpsons til å avbryte ALLE fotballkampene.

5663190[/snapback]

Da tror jeg du går konkurs ganske kjapt ;)

Er vel mest Champions League de tjener penger på.

Banansplitt; Har akkurat samme minnet på en fin annenplass, men semifinalen var faktisk hakket mer følelsesladet :)

Lenke til kommentar

Engelsk toppfotball og forsåvidt andre toppligaer, samt Champions League og andre ligaer går alt for lite på de 4 "orginale" kanalene på TV! Royal League, Tippeligaen og 1. Divisjons engelsk fotball. :thumbdown:

Ikke greit for en sjel som liker fotball, men ikke har parabol. :(

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124044

"FIFA-president Sepp Blatter mener det spilles for mange fotballkamper. Løsningen kan bli å tvinge Premier League og de andre store ligaene til å bli mindre."

Hahahahaha, til og med FIFA sjefen mener det er for mye fotball :p I rest my case

5689548[/snapback]

Det er jo ikke TV-fotball han mener det er for mye av da... Det er jo bare for at det skal bli mindre belastning for spillerne han mener det. Den norske serien blir nok ihvertfall ikke noe mindre, så vi har ingenting å bekymre oss over, Dominizer. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...