PB Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Har en kunde idag, som bruker Remote Desktop for å få tilgang til en internettside. Har sjekket litt opp, å jeg brukeren får ikke tilgang til å logge på Remote Desktop dersom den ikke er medlem av gruppen "Administrators". Så fort som jeg fjerner brukeren fra denne gruppen så får jeg opp en melding om at brukeren ikke har lokale rettigheter til å logge seg på. Har prøvd å legge brukeren under gruppen "Remote Desktop" men det hjelper ikke. Noen som har noe forslag til hva dette kan være?. Vil gjerne lage begrensninger til denne brukeren slik at den ikke har tilgang til annet enn det jeg gir den tilgang til.. Kjører Windows 2003 Server med Active Directory. Endret 23. februar 2006 av PB Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Høres ut som det er en policy som er tilordnet "Users", som har sperret for remote desktop. Man skal jo ikke trenge å legge til noen rettigheter for å få kjørt remote desktop. Lenke til kommentar
PB Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Ok. Har du noe forslag til hvordan jeg kan fikse dette her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Sett i GPO "allow log on local" på serveren, men hva i guds navn skal en bruker få lovt til å logge direkte på en server for? Blir en kjempebrist i sikkerheten ved å la brukere logge på serveren... Lenke til kommentar
PB Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Ja, kanskje sant det. Har du noe annet forslag til hvordan jeg kan gjøre det?.. VPN / Terminal server?. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hvorfor skal en bruker i det hele tatt inn på serveren? Hvis det er for å få tilgang ut mot internett, så sett heller opp en egen server for kun det, hvor du tillater at kun internet explorer kjøres:) Lenke til kommentar
PB Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Det for at en skal få tilgang til et regnskaps system. De kommer ikke inn lokalt. Det vil si de må ha tilgang. Er det bedre å sette opp Terminal server? Lenke til kommentar
dib Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) er bruker medlem av gruppa "remote desktop users" ? edit ... isåfall slett å legg brukeren til pånytt eventuellt kopier en bruker profil som = den som brukeren skal ha og bare endre navn og passord på den Endret 24. februar 2006 av dib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå